Οκτώ προτάσεις για την αναβάθμιση του σιδηρoδρόμου, δίνοντας έμφαση στην ενίσχυση της ασφάλειας και τη βελτίωση των υποδομών καταθέτει ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) στη σκιά της συνεχιζόμενης συζήτησης για την τραγωδία των Τεμπών και τις χθεσινές δηλώσεις του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη σε τηλεοπτική συνέντευξη. Ο κ. Μητσοτάκης υποσχέθηκε χθες, κατά τη διάρκεια τηλεοπτικής συνέντευξης στον ALPHA, πως η κυβέρνηση θα λάβει κάθε μέτρο για να βρεθεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος στο επίπεδο που βρίσκονται οι αντίστοιχοι οργανισμοί στην υπόλοιπη Ευρώπη. Παραδέχθηκε, ωστόσο, πως ο ΟΣΕ κουβαλάει περισσότερες αμαρτίες από τις υπόλοιπες κρατικές εταιρείες που είτε ιδιωτικοποιήθηκαν, είτε αναβαθμίστηκαν τα τελευταία χρόνια.
Τα μέτρα παρουσιάστηκαν από τον πρόεδρο της Επιτροπής Σιδηροδρομικών Μεταφορών του ΣΕΣ Έκτορα Χάνδακα κατά τη διάρκεια πρόσφατης ημερίδας του Συλλόγου. Κάποια από τα συγκεκριμένα μέτρα δρομολογούνται ήδη χωρίς, όμως, μέχρι σήμερα να καταγράφονται σοβαρές βελτιώσεις σε σύγκριση με το παρελθόν. Κάποια άλλα, όπως η αναδιοργάνωση του ΟΣΕ μάλλον καθυστερούν αφού δεν αντιμετωπίζεται εύκολα η πολυετής απαξίωση του οργανισμού, οι τεράστιες ελλείψεις προσωπικού, οι μαύρες τρύπες σε έργα υποδομής και συντήρησης.
Ο κ. Χάνδακας, που είναι Διευθυντής στην Τεχνική Διεύθυνση της Hellenic Train, υποστήριξε πως οι προτάσεις του ΣΕΣ κινούνται σε οκτώ βασικούς άξονες, που περιλαμβάνουν την κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών, τη σιδηροδρομική υποδομή, το θεσμικό και τεχνικό πλαίσιο, την αναδιοργάνωση του ΟΣΕ και των θυγατρικών του, την ψηφιοποίηση του σιδηροδρόμου, την αναβάθμιση των σταθμών, τη βελτίωση των κεντρικών κόμβων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και τη δημιουργία ενός συμβουλευτικού οργάνου στρατηγικού σχεδιασμού.
Ενίσχυση της ασφάλειας και του ελέγχου της κυκλοφορίας
Στις προτάσεις περιλαμβάνεται η αυστηρότερη τήρηση των βαρδιών και των καθηκόντων του προσωπικού που εκτελεί κρίσιμες λειτουργίες, καθώς και η ενίσχυση της πειθαρχίας στη συμμόρφωση με τον Γενικό Κανονισμό Κίνησης (ΓΚΚ).
Βελτίωση της σιδηροδρομικής υποδομής
Η αναβάθμιση των τεχνικών έργων, με έμφαση στις σιδηροδρομικές γέφυρες, αποτελεί προτεραιότητα, όπως και η ολοκλήρωση της καταγραφής της κατάστασης των Ισόπεδων Διαβάσεων, ώστε να προγραμματιστούν οι απαραίτητες παρεμβάσεις. Παράλληλα, προτείνεται συστηματική προληπτική συντήρηση και συνεχής έλεγχος της επιδομής και της υποδομής του δικτύου, περιλαμβάνοντας εργασίες εκχόρτωσης, εκθάμνωσης και κοπής επικίνδυνων δέντρων.
Αναμόρφωση του θεσμικού και τεχνικού πλαισίου
Στο πλαίσιο των θεσμικών αλλαγών, προτείνεται η δημιουργία Εθνικού Συμβουλίου για τη Σιδηροδρομική Ασφάλεια, με τη συμμετοχή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), του ΕΟΔΑΣΑΑΜ (σ.σ. του οργανισμού διερεύνησης αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων), του ΟΣΕ (μετονομάζεται σε Σιδηρόδρομοι Ελλάδας) και επιστημονικών φορέων. Επίσης, εισηγείται η αναθεώρηση του εκπαιδευτικού προγράμματος του προσωπικού που έχει κρίσιμα καθήκοντα, καθώς και η αναμόρφωση του ΓΚΚ, των Πρωτοκόλλων Ασφάλειας Κυκλοφορίας και του Κανονισμού Ισόπεδων Διαβάσεων.
Διαβάστε περισσότερα στο powergame.gr
Διαβάστε ακόμη