Εκτός από την υπό κατασκευή γραμμή 4 του Μετρό, στη φάση της μελέτης βρίσκεται ήδη μία από τις επεκτάσεις της, ενώ προγραμματίζονται τρείς ακόμη επεκτάσεις στις γραμμές 1 και 2 με στόχο την ουσιαστική ανακούφιση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Αθήνας. Το πρόβλημα είναι πως ακόμα και για ώριμες επεκτάσεις, που συζητούνται επί δεκαετίες, όπως η επέκταση του πρώην ηλεκτρικού σιδηροδρόμου μέχρι την Βαρυμπόμπη, απουσιάζει η χρηματοδότηση. Αντίστοιχο θέμα χρηματοδότησης αντιμετωπίζουν και τα άλλα σχέδια της Ελληνικό Μετρό, όπως και πολλά από τα υπόλοιπα έργα που θεωρούνται απαραίτητα για το Λεκανοπέδιο.

Το κενό χρηματοδότησης για νέα έργα σταθερής τροχιάς αποτελεί αντικείμενο συζήτησης ενώ ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ), Θανάσης Τσιανός, επισήμανε σε προχθεσινή ημερίδα ότι μια νέα γραμμή Μετρό ισοδυναμεί με τέσσερις αστικές λεωφόρους. Μόνο η μείωση του χρόνου διέλευσης των συρμών στις υφιστάμενες γραμμές σε τρία λεπτά (από 4 – 5 λεπτά σήμερα) αντιστοιχεί στη δημιουργία μιας νέας λεωφόρου μήκους 110 χιλιομέτρων!

Γραμμή 1

Σύμφωνα με όσα ανέφερε στην Ημερίδα του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων η Άννα Αναστασάκη, Προϊσταμένη του Τμήματος Σχεδιασμού Μεταφορών της Ελληνικό Μετρό, εξετάζεται η περαιτέρω επέκταση της γραμμής 1 προς τα βόρεια, από την Κηφισιά, όπου σήμερα βρίσκεται ο τερματικός σταθμός, μέχρι τη Βαρυμπόμπη. Η ιδέα για την επέκταση αυτή είχε εμφανιστεί ήδη από τη δεκαετία του 2000, αλλά προτεραιότητα τότε είχε δοθεί στην ανάπτυξη των νέων γραμμών 2 και 3, καθώς και, πιο πρόσφατα, στη γραμμή 4. Πλέον, το σχέδιο εξετάζεται εκ νέου με μεγαλύτερη σοβαρότητα τόσο από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών όσο και από την Ελληνικό Μετρό.

Η προτεινόμενη επέκταση περιλαμβάνει δύο νέους σταθμούς, της Νέας Ερυθραίας και του Κόμβου Βαρυμπόμπης. Στη Βαρυμπόμπη, μάλιστα, υπάρχει διαθέσιμη δημόσια έκταση που θα μπορούσε να λειτουργήσει ως χώρος «park and ride», διευκολύνοντας τους επιβάτες να συνεχίζουν το ταξίδι τους με το δίκτυο σταθερής τροχιάς. Η υλοποίηση προβλέπει την υπογειοποίηση του σταθμού Κηφισιά και την κατασκευή σήραγγας μήκους περίπου 2,5-3 χιλιομέτρων, με ενδιάμεσο σταθμό στη Νέα Ερυθραία και τερματικό σταθμό στον Κόμβο Βαρυμπόμπης. Η επέκταση αυτή θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική για την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού άξονα, καθώς θα συνδέει άμεσα την Κηφισιά με την Εθνική Οδό. Ωστόσο, το έργο βρίσκεται ακόμα σε αρχικό στάδιο και απαιτείται η ωρίμανση των απαραίτητων μελετών για τη χωροθέτηση των σταθμών και τον ακριβή σχεδιασμό του φυσικού αντικειμένου.

Yπο μελέτη βρίσκεται, σύμφωνα με την κ. Αναστασάκη και η επέκταση της γραμμής 1 προς το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Πρόκειται για μία δέσμευση της ελληνικής πολιτείας προς το ΙΣΝ, ένα πάγιο αίτημα από την έναρξη κατασκευής του συγκροτήματος που σήμερα αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα σημεία της πόλης για κατοίκους αλλά και επισκέπτες. Σε αυτή την περίπτωση νέος κλάδος της γραμμής 1 ξεκινά από τον σταθμό ΘΗΣΕΙΟ και μέσω της οδού Θησέως προγραμματίζεται να φτάσει στο ΚΠΙΣΝ. Οι σταθμοί που έχουν περιληφθεί είναι οι: ΧΑΜΟΣΤΕΡΝΑΣ, ΔΑΒΑΚΗ, ΤΖΙΤΖΙΦΙΕΣ και ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΙΔΡΥΜΑ ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ. Οι μελέτες είναι υπό εξέλιξη και όπως όλα δείχνουν το έργο ίσως μπορέσει να μπει σε σειρά υλοποίησης μέσα στην τρέχουσα δεκαετία.

Διαβάστε περισσότερα στο powergame.gr

Διαβάστε ακόμη