Με αποφάσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα προχωρά η ανάθεση των έργων αποκατάστασης της Θεσσαλίας στις κατασκευαστικές εταιρείες, ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ και ΜΕΤΚΑ μετά τις καταστροφές που προκάλεσαν τα καιρικά φαινόμενα «Daniel» και «Elias».
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η ανάθεση των έργων αποκατάστασης στις πληγείσες από τις κακοκαιρίες περιοχές των Δήμων Ζαγοράς-Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου, ανατέθηκε στην εταιρεία ΤΕΡΝΑ Α.Ε., η οποία υπέβαλε την πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά. Η ΤΕΡΝΑ κέρδισε τον διαγωνισμό για τα έργα αποκατάστασης στις πληγείσες περιοχές με μια προσφορά ύψους 213.137.096,77 ευρώ. Ακόμη, θα αναλάβει τα έργα στους Δήμους Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης, με το συνολικό ποσό της σύμβασης ανέρχεται σε 254.125.000,00 ευρώ. Η εταιρεία εξασφάλισε τη σύμβαση η οποία ανέρχεται στα 204 εκατομμύρια ευρώ.
Η εταιρεία ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. ανέλαβε τα έργα στις πληγείσες περιοχές των Δήμων Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας, έχοντας υποβάλει την πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά, ύψους 141.264.516,13 ευρώ.
Η ΑΚΤΩΡ αναλαμβάνει επίσης και την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας-Βόλου, η οποία υπέστη ζημιές από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias. Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε περίπου 140,6 εκατομμύρια ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και θα χρηματοδοτηθεί από συγκεκριμένο κρατικό προϋπολογισμό.
Η ΜΕΤΚΑ Α.Τ.Ε. αναλαμβάνει τη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης στο τμήμα μεταξύ Δομοκού και Κραννώνα, το οποίο υπέστη ζημιές από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias. Το συνολικό κόστος του έργου, ανέρχεται σε περίπου 134,4 εκατομμύρια ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
H ΑΒΑΞ αναλαμβάνει επίσης την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα. Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε περίπου 44,6 εκατομμύρια ευρώ. Ακόμη, αναλαμβάνειτην αποκατάσταση στους Δήμους Ιστιαία-Αιδηψός, Λάμια και Αλμυρός. Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε περίπου 130,3 εκατομμύρια ευρώ.
Τέλος, η εταιρεία PLANET A.E. αναλαμβάνει να συμβουλεύσει την ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ στην εκτέλεση των έργων αποκατάστασης των σιδηροδρομικών υποδομών που καταστράφηκαν από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias. Η εταιρεία θα ελέγχει τις μελέτες και θα παρακολουθεί την πρόοδο των εργασιών. Το συνολικό κόστος της σύμβασης ανέρχεται σε περίπου 3,5 εκατομμύρια ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και θα χρηματοδοτηθεί από συγκεκριμένο κρατικό προϋπολογισμό.
Υπενθυμίζεται, ότι η κοινοπραξία των Εκτερ, Δομική Κρήτης, ΕΡΕΤΒΟ, ΤΕ.ΝΑ είχαν προχωρήσει στην υποβολή προδικαστικών προσφυγών για το σύνολο των 8 εργολαβιών.Η συζήτηση στην ΕΑΔΗΣΥ θα πραγματοποιηθεί στις 31 Ιανουαρίου. Συγκεκριμένα, στα σχέδιά τους είναι, σε περίπτωση που δεν δικαιωθούν, να προσφύγουν είτε στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), είτε ακόμη και στα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Στο διάστημα αυτό ωστόσο το υπουργείο ΥΠΟΜΕ μπορεί να συνεχίσει την διαδικασία των διαγωνισμών αλλά όχι να την ολοκληρώσει καθώς θα πρέπει να αναμένει την απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ.
Διαβάστε ακόμη