Η νέα πόλη του Ελληνικού, η οποία προβλέπεται να φιλοξενήσει 40.000 κατοίκους, δεν αναμένεται να επηρεάσει τα αποθέματα νερού της ΕΥΔΑΠ. Σύμφωνα με τη διοίκηση, το δεκαετές πλάνο ανάπτυξης της περιοχής εξασφαλίζει την προοδευτική κάλυψη των υδρευτικών αναγκών. Τα έργα υλοποίησης θα πραγματοποιηθούν σε δύο φάσεις: στην πρώτη, η Lamda θα ολοκληρώσει το εσωτερικό δίκτυο, ενώ στη δεύτερη θα κατασκευαστεί ο νέος τροφοδοτικός αγωγός της ΕΥΔΑΠ, που θα συνδέει το Γαλάτσι με το Ελληνικό. Η μελέτη του αγωγού έχει ήδη ολοκληρωθεί, και η δημοπράτηση του έργου έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί έως το Πάσχα.
Το δεύτερο έργο που δρομολογείται αφορά τη διαχείριση των λυμάτων του Ελληνικού, ώστε να αρδεύονται με ανακυκλωμένο νερό το πάρκο, το γκολφ και οι γύρω περιοχές. Η εταιρεία θεωρεί ότι μπορεί να ανταποκριθεί με επιτυχία στις ανάγκες της νέας πόλης όπως έκανε πρόσφατα αναλαμβάνοντας την υδροδότηση της Αίγινας. H ΕΥΔΑΠ αντιμετωπίζει το Ελληνικό ως οργανικό μέρος του δικτύου της, με ιδιαίτερη έμφαση στην εξισορρόπηση των φορτίων για τη βέλτιστη λειτουργία. Η εμπειρία της εταιρείας σε ανάλογες προκλήσεις, όπως η πρόσφατη υδροδότηση της Αίγινας, αποτελεί εχέγγυο για την επιτυχία των έργων.
Η κατανάλωση νερού στην Αττική σημείωσε αύξηση κατά 6,4% το 2024. Αν και αυτό παρουσιάστηκε εν μέρει ως θετικό γεγονός, καθώς ενίσχυσε την κερδοφορία της ΕΥΔΑΠ, στην πραγματικότητα αποτελεί πηγή ανησυχίας για την εταιρεία. Κατά το πρώτο εννεάμηνο του 2024, η παρατεταμένη περίοδος υψηλών θερμοκρασιών οδήγησε σε υψηλά επίπεδα καταναλώσεων – αυξημένα κατά 6,2% – ενισχύοντας τον κύκλο εργασιών της κατά 6,4%. Τα έσοδα από την παροχή υπηρεσιών ύδρευσης αυξήθηκαν κατά 7,3% στα 178,6 εκατ. ευρώ ενώ από υπηρεσίες αποχέτευσης κατά 5,2% στα 80 εκατ. ευρώ. Το τρίτο τρίμηνο του 2024 ο κύκλος εργασιών παρουσίασε αύξηση 5,1% και διαμορφώθηκε σε 105,2 εκατ. ευρώ από 100 εκατ. ευρώ.
Παρότι τα αιτήματα για νέες συνδέσεις αυξήθηκαν κατά 30% φτάνοντας τις 15.000 το 2024, σημειώνοντας αύξηση 30% σε σχέση με δύο χρόνια πριν. Η αύξηση της κατανάλωσης δεν συνδέεται αποκλειστικά με αυτές, αφού η πραγματική αιτία, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι η χαλάρωση στη συμπεριφορά των καταναλωτών, σε συνδυασμό με την παρατεταμένη περίοδο ανομβρίας, η οποία επηρεάζει τη συνολική κατανάλωση.
Διαβάστε ακόμη