Η κατασκευή της σήραγγας στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, μήκους 12,8 χλμ., προχωρά με γρήγορους ρυθμούς από τον Όμιλο ΑΒΑΞ. Ξεκινώντας από το Άλσος Βεΐκου και με προορισμό τον Ευαγγελισμό, η «Νίκη», ο ένας από τους δύο υπερσύγχρονους μετροπόντικες (TBM – Tunnel Boring Machine) έχει ήδη κατασκευάσει σήραγγα 520 μέτρων, έχοντας περάσει τον πρώτο σταθμό, «Άλσος Βεΐκου» και βάζοντας πλώρη για τον δεύτερο σταθμό στη Γραμμή 4 του Μετρό, τον σταθμό «Γαλάτσι».

Ακολουθώντας την αντίθετη πορεία, ο δεύτερος μετροπόντικας TBM «Αθηνά», που ξεκίνησε από την Κατεχάκη με κατεύθυνση επίσης προς τον Ευαγγελισμό, έχει μέχρι σήμερα κατασκευάσει σήραγγα 2.050 μέτρων. Ήδη, έχει περάσει κάτω από τον σταθμό «Γουδή» και σε περίπου 90 μέτρα φτάνει στον δεύτερο σταθμό, τον σταθμό «Ζωγράφου», στη Γραμμή 4 του Μετρό. Εντός του 2025, ο μετροπόντικας «Αθηνά» αναμένεται να φθάσει «πρώτη» στο φρέαρ Ευαγγελισμού.

Εντός του 2026 η σήραγγα στη Γραμμή 4 του Μετρό

Οι δύο μετροπόντικες της ΑΒΑΞ θα έχουν ολοκληρώσει την κατασκευή της σήραγγας στη Γραμμή 4 «Γουδή – Άλσος Βεϊκου» εντός του 2026. Θα περνά από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας, όπως την Κυψέλη, τα Δικαστήρια, τα Εξάρχεια, την Ακαδημίας, το Κολωνάκι, την Καισαριανή, τα Ιλίσια και του Ζωγράφου.

Με μήκος 12,8 χλμ., 15 νέους σταθμούς και συνολικό προϋπολογισμό 1,8 δισ. ευρώ, το εμβληματικό αυτό έργο για τις συγκοινωνίες κατασκευάζεται με τις πιο σύγχρονες προδιαγραφές από την κοινοπραξία AVAX – Ghella – Alstom.

Καρέ καρέ πώς χτίζεται η σήραγγα στη Γραμμή 4 του Μετρό

Στο βίντεο που ακολουθεί, αποτυπώνεται για πρώτη φορά με ακρίβεια ο πρωτοποριακός τρόπος με τον οποίο τα τελευταίας γενιάς TBM της ΑΒΑΞ «χτίζουν» τη σήραγγα για τη Γραμμή 4 του Μετρό, σχεδόν ταυτόχρονα με τη διάνοιξή της. Ειδικότερα, κάθε 1,5 μέτρο που «σκάβει», ο Μετροπόντικας προχωρά παράλληλα στην επένδυση της σήραγγας με τον τσιμεντέντιο δακτύλιο, αφήνοντας πίσω του μια έτοιμη σήραγγα για τη Γραμμή 4 του Μετρό.

Διαβάστε ακόμη