Διαγωνισμό προκηρύσσει ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) για την ανάπτυξη και υποστήριξη ενός ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος που θα εκσυγχρονίσει τις λειτουργίες του οργανισμού και θα βελτιώσει την εμπειρία των επιβατών. Το φιλόδοξο αυτό έργο, με συνολικό προϋπολογισμό που αγγίζει τα 36,7 εκατομμύρια ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), περιλαμβάνει την εγκατάσταση, παραμετροποίηση και διαχείριση συστημάτων που θα υποστηρίζουν κάθε πτυχή της λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου.

Στην καρδιά του σχεδίου βρίσκεται η αξιοποίηση της τεχνολογίας για την αναβάθμιση των υπηρεσιών επιβατών, με τη χρήση ηλεκτρονικών πινάκων ανακοινώσεων, μηχανημάτων έκδοσης εισιτηρίων, συστημάτων πληροφόρησης σε πραγματικό χρόνο και εγκαταστάσεων βιντεοπαρακολούθησης για την ασφάλεια των χρηστών. Παράλληλα, το έργο θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη συστημάτων ενδοδικτύου και διαδικτύου που θα διευκολύνουν τη διαχείριση και θα ενισχύσουν την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα του οργανισμού.

Η σύμβαση έχει εκτιμώμενη διάρκεια 14 μηνών, με δυνατότητα ανανέωσης για τη συντήρηση των συστημάτων, ενώ η συνολική αξία, συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος προαίρεσης, μπορεί να φτάσει τα 55 εκατομμύρια ευρώ. Η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή προσφορών είναι η 5η Δεκεμβρίου 2024, ενώ οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καταθέσουν ηλεκτρονικά τις προτάσεις τους μέσω της πλατφόρμας «Προμηθέας». Ο ΟΣΕ, σε συνεργασία με την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων, δεσμεύεται να διασφαλίσει την ομαλή διεξαγωγή της διαδικασίας και την επιλογή αναδόχου που θα ανταποκριθεί στις υψηλές απαιτήσεις του έργου.

Το έργο ψηφιακού μετασχηματισμού του ΟΣΕ περιλαμβάνει:

  1. Σύστημα διαχείρισης εισιτηρίων, ώστε τουλάχιστον το 60% των επιβατών να χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά εισιτήρια, και διασύνδεσης του συστήματος με υφιστάμενα Συστήματα Συλλογής Κομίστρου.
  2. Υποδομές έξυπνων σταθμών περιλαμβάνοντας Κέντρα Διαχείρισης Σταθμών (ΚΔΣ) σε επιλεγμένους σταθμούς, και εξοπλισμό σε σταθμούς, στάσεις και σε κινητήριο τροχαίο υλικό.
  3. Κεντρικά συστήματα και ειδικότερα:
  • Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Τηλεματικής και Πληροφόρησης Επιβατών,
  • Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Ψηφιακής Εξυπηρέτησης, Διαχείρισης Αιτημάτων Επιβατικού Κοινού και Παραπόνων και Εφαρμογές Mobile,
  • Λογισμικό Κεντρικής Διαχείρισης,
  • Διασύνδεση Κεντρικών συστημάτων με Υφιστάμενες Υποδομές Εξωτερικών Φορέων.

4. Μελέτες και Υπηρεσίες και ειδικότερα:

  • Μελέτες και πλήρης, αναλυτικός σχεδιασμός του ολοκληρωμένου συστήματος/ μεθοδολογία υλοποίησης,
  • Υπηρεσίες Εγκατάστασης, Κατάρτισης και Εκπαίδευσης, Πιλοτικής και Δοκιμαστικής Λειτουργίας,
  • Υπηρεσίες Διαχείρισης Έργου καθώς επίσης και
  • Υπηρεσίες Εγγύησης Καλής Λειτουργίας των συστημάτων για διετή περίοδο η οποία ξεκινά αμέσως μετά την οριστική παραλαβή του Έργου.

Με αυτή την πρωτοβουλία, ο ΟΣΕ στοχεύει να ενισχύσει την ψηφιακή του ταυτότητα, να εκσυγχρονίσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες και να τοποθετηθεί στο επίκεντρο του ευρωπαϊκού χάρτη σιδηροδρομικών υποδομών.

Διαβάστε ακόμη