Ένα υπερσύγχρονο σύστημα έκδοσης και διαχείρισης εισιτηρίων έχει ήδη εγκατασταθεί και βρίσκεται στο τελικό στάδιο δοκιμών στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ώστε να είναι απολύτως λειτουργικό την 30ή Νοεμβρίου, δηλαδή την ημέρα που το έργο θα παραδοθεί για να τεθεί σε εμπορική λειτουργία.
Την προμήθεια του εξοπλισμού και την ανάπτυξη του λογισμικού υλοποίησε για λογαριασμό της ΑΚΤΩΡ η αμερικανική εταιρεία Conduent, η οποία αποτελεί κορυφαίο πάροχο αυτοματοποιημένων λύσεων «έξυπνης» κινητικότητας και δραστηριοποιείται για περισσότερα από 50 χρόνια σε περισσότερες από 20 χώρες, με τα συστήματα κομίστρου της να χρησιμοποιούνται σε περισσότερα από 400 δίκτυα δημόσιας συγκοινωνίας ανά τον κόσμο.
Μάλιστα, τις δυνατότητες αυτές είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει πριν από λίγες ημέρες ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, ο οποίος έκανε και σχετική αναφορά δημοσίως, χαιρετίζοντας τις καινοτομίες του συστήματος κομίστρου του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Προσωποποιημένη κάρτα
Από την πρώτη κιόλας φάση λειτουργίας του Μετρό, οι επιβάτες θα μπορούν να προμηθεύονται προσωποποιημένες κάρτες, στις οποίες θα «φορτώνονται», εκτός από τα κλασικά προϊόντα κομίστρου, και τα εκπτωτικά προγράμματα στα οποία ενδεχομένως να είναι δικαιούχοι. Επιπλέον, το σύστημα θα έχει τη δυνατότητα έκδοσης χάρτινων εισιτηρίων, τα οποία διαθέτουν ενσωματωμένο τσιπ και τη δυνατότητα να επαναφορτίζονται μέχρι 10 φορές, περιορίζοντας έτσι δραστικά τη χρήση χαρτιού.
Ανέπαφες συναλλαγές
Σε επόμενη φάση θα είναι δυνατή η προσθήκη επιπλέον λειτουργιών, όπως η ανάγνωση QR code στις πύλες και η διέλευση με ανέπαφη συναλλαγή, με τη χρήση κινητής συσκευής.
Το σύστημα κομίστρου του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι τμήμα της σύμβασης κατασκευής του Μετρό, που εκτελεί η ΑΚΤΩΡ, και δεν έχει καμία σχέση με το έργο του ενιαίου εισιτηρίου των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, για το οποίο γίνεται λόγος τελευταία. Το τελευταίο εντάσσεται στη σύμβαση του δημοσίου διαγωνισμού «Ψηφιακός Μετασχηματισμός, Τηλεματική και Ενιαίο Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΟΣΕΘ)».
ιαβάστε ακόμη