Μέχρι το τέλος του 2024 θα υπάρχει ένας φορέας για τον σιδηρόδρομο, σύμφωνα με όσα είπε ο Χρήστος Σταϊκούρας που αναφέρθηκε στις κλοπές στους σιδηρόδρομους και τις βλάβες σε κυλιόμενες σκάλες και ανελκυστήρες του Μετρό.
Για την εισαγγελική παρέμβαση για το πλιάτσικο στις γραμμές του ΟΣΕ, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, είπε ότι είναι ένα από τα πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ελληνικός σιδηρόδρομος.
Το ένα μεγάλο ζήτημα είναι ότι είναι πολλοί οι εμπλεκόμενοι φορείς, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, Hellenic Train, ΓΕΟΣΕ, το οποίο σύμφωνα με τον υπουργό μέχρι το τέλος του έτους «θα τελειώσει με νόμο. Θα υπάρχει μόνο ένας φορέας ο ΕΡΓΟΣΕ και για το τμήμα των υλικών ο ΓΕΟΣΕ».
Δεύτερο πρόβλημα είναι οι ισόπεδες διαβάσεις για τις οποίες εξασφαλίστηκαν 25 εκατ. ευρώ ώστε το επόμενο διάστημα να βελτιωθούν σε όλη την Ελλάδα.
Το τρίτο πρόβλημα, αφορά τα δέντρα κατά μήκος των γραμμών και για το λόγο αυτό εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση ύψους 5 εκατ. ευρώ.
Για το Μετρό Θεσσαλονίκης
Το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει 30/11 με 13 σταθμούς και μέχρι το τέλος του 2025 θα παραδοθούν ακόμη 5 σταθμοί. Για τα προβλήματα στο Μετρό Αθήνας είπε ότι το βασικό είναι η έλλειψη κλιματισμού. «20 από του 53 συρμούς παραλήφθηκαν χωρίς κλιματισμό» τόνισε και πρόσθεσε «μόνο μια εταιρεία στο εξωτερικό από όσες απευθυνθήκαμε αναλαμβάνει την τοποθέτηση κλιματισμού στους 20 συρμούς.
Για τις συχνές βλάβες με τους αναβατήρες και τις κυλιόμενες σκάλες, είπε ότι τα προηγούμενα χρόνια πολλοί δεν είχαν συντηρηθεί για περίπου 20 χρόνια.
Ακόμα σημείωσε ότι η Γραμμή 4 αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2026.
Για διόδια
Μειώσεις στις τιμές των διοδίων της εθνικής οδού εκτός και από την Αττική οδό, διευκρίνισε ότι θα υπάρξουν ο κ. Σταϊκούρας.
Από την Πελασγία έως το Κλειδί Ημαθίας, από 1η Οκτωβρίου έως το τέλος του 2025 θα είναι 3 ευρώ.
Διαβάστε ακόμη