Αναλυτικά στοιχεία για το έργο του προαστιακού σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής περιλαμβάνει η Τεχνική Περιβαλλοντική Μελέτη (ΤΕΠΕΜ) για την αδειοδότηση τεσσάρων εργοταξιακών χώρων από τη ΜΕΤΚΑ του ομίλου Metlen που είναι ο ανάδοχος. Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υποστηρίζουν πως «η υλοποίηση του έργου γίνεται με βάση τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί και από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, αφού η χρηματοδότησή του είναι αποκλειστικά από αυτό. Σε ό,τι αφορά τις χρηματοδοτήσεις, ο εγκεκριμένος προϋπολογισμός του υπουργείου, για το εθνικό σκέλος του, ανέρχεται σε 334 εκατ. ευρώ για το 2024, σχεδόν ίσος με εκείνον του 2023. Θα υπάρξει, λόγω της καλή εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, αύξηση, με μόνιμο χαρακτήρα στα 550 εκατ. ευρώ το 2024 και πλέον τα επόμενα χρόνια».

Σύμφωνα με την ΤΕΠΕΜ το έργο αυτό σχετίζεται κυρίως με την αναβάθμιση της υφιστάμενης Σιδηροδρομικής Γραμμής (Σ/Γ) του ΟΣΕ από το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αθηνών (ΣΚΑ) προς τα Μέγαρα. Περιλαμβάνει:

  1. Νέο κλάδο προαστιακού σιδηρόδρομου με ηλεκτροκίνηση από Άνω Λιόσια έως Μέγαρα εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου συνολικού μήκους περίπου 36 χιλιομέτρων (km).
  1. Εννέα σταθμοί/στάσεις 1. ΣΣ Λιοσίων, 2. ΣΣτ ΕΛΠΕ Ασπρόπυργου, 3. ΣΣτ Ασπρόπυργου, 4. ΣΣτ Βαμβακιάς, 5. ΣΣτ Ελευσίνας, 6. ΣΣτ ΕΛΠΕ Ελευσίνας, 7. ΣΣτ Λουτρόπυργου, 8. ΣΣτ Νέας Περάμου, 9.ΣΣ Μεγάρων ΣΓΥΤ) εκ των οποίων οι τρείς είναι νέοι (ΣΣτ Βαμβακιάς, ΣΣτ ΕΛΠΕ Ελευσίνας, ΣΣτ Λουτρόπυργου).
  2. Διαμόρφωση του αστικού τοπίου στο σταθμό Ελευσίνας και κατασκευή ποδηλατοδρόμου μήκους περίπου ενός χιλιομέτρου.
  3. Αναβάθμιση ή εκ νέου χάραξη οδικών τμημάτων που θίγονται, για τις ανάγκες, που απορρέουν από την αναβάθμιση της υφιστάμενης Σ/Γ.
  4. Διατήρηση και αναβάθμιση υφιστάμενων τεχνικών έργων αλλά και πρόβλεψη νέων: συγκεκριμένα Δύο cut & cover, πέντε νέες κάτω Διαβάσεις, δύο νέες σιδηροδρομικές γέφυρες και τρία τεχνικά αντιστήριξης.

Αναλυτικότερα θα προβλέπεται διπλή Σ/Γ κανονικού εύρους από την αρχή του έργου (Άνω Λιόσια, ΧΘ 21+966 ΣΓΥΤ) έως τα ΕΛΠΕ Ασπροπύργου (ΧΘ 32+860), σε μήκος περίπου 11 km, μονή Σ/Γ κανονικού εύρους στο τμήμα από τα ΕΛΠΕ Ασπροπύργου (ΧΘ 32+860) έως τον υφιστάμενο ΣΣ Μεγάρων της ΣΓΥΤ ΣΚΑ – Κιάτο (ΧΘ 57+883), μήκους περίπου 25 km. Στην εργολαβία περιλαμβάνεται και η κατασκευή του ποδηλατόδρομου μήκους περίπου ενός χιλιομέτρου, από τη ΧΘ 38+726 έως τη ΧΘ 39+759 της ΣΓ και δεξιά της χάραξης, κατά τη χιλιομέτρηση, που προβλέπεται στην περιοχή του Δήμου Ελευσίνας. Ο ποδηλατόδρομος θα έχει τυπικό πλάτος 3,00 μέτρα (ελάχιστο πλάτος 2,5 μέτρα τοπικά).

Το συνολικό μήκος του νέου κλάδου του προαστιακού είναι περίπου 36 km και θα εξυπηρετεί τους οικισμούς Ασπρόπυργος, Ελευσίνα, Λουτρόπυργος, Νεράκι, Νέα Πέραμος και Μέγαρα, τους οποίους και θα συνδέει με το υπόλοιπο δίκτυο του Προαστιακού. Επιπροσθέτως θα εξυπηρετεί και τις εγκαταστάσεις της Helleniq Energy σε Ασπρόπυργο και Ελευσίνα. Παραπλεύρως της Σ/Γ στο τμήμα από τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις της Helleniq Energy στον Ασπρόπυργο (ΒΕΑ) έως τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις του ίδιου ομίλου στην Ελευσίνα, προβλέπεται η εγκατάσταση δύο νέων αγωγών μεταφοράς προϊόντων που παράγουν τα διυλιστήρια, των οποίων η όδευση θα είναι σε πλήρη συσχέτιση με τη χάραξη της Σ/Γ και την αποχέτευση ομβρίων.

Κατά μήκος του έργου προβλέπονται οι εξής Σιδηροδρομικές Στάσεις : ΕΛΠΕ Ασπροπύργου (ΧΘ 32+659), Ασπρόπυργος (ΧΘ 35+260), Βαμβακιά (ΧΘ 38+200), Ελευσίνα (ΧΘ 39+597), ΕΛΠΕ Ελευσίνας (ΧΘ 43+538), Λουτρόπυργος (ΧΘ 47+417), Νέα Πέραμος (ΧΘ 52+330).

Σύμφωνα με τη μελέτη, η συχνότητα των δρομολογίων του τμήματος της νέας ΣΓ εκτιμάται ότι θα είναι ανά μία ώρα, με βασική προϋπόθεση να υπάρχει άμεση ανταπόκριση με τα δρομολόγια του προαστιακού ΣΚΑ – Κιάτο στους ΣΣ Λιοσίων και Μεγάρων. Η χωρητικότητα του εν λόγω τμήματος είναι περί τα 30 τραίνα ανά ημέρα με περίπου 20 λεπτά χρονοαπόσταση.

Διαβάστε ακόμη