Η αξιοποίηση της έκτασης του σημερινού αεροδρομίου Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση είπε μιλώντας στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας. Η έκταση, που βρίσκεται σε προνομιακή θέση του Ηρακλείου, θα μείνει άνευ χρήσης όταν ξεκινήσει η λειτουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου που θα λειτουργήσει από εταιρεία στην οποία συμμετέχουν οι όμιλοι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και GMR (Ινδία) και το ελληνικό δημόσιο.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε πως «αποτελεί χρέος μας να αξιοποιήσουμε τις εκτάσεις του Κρατικού Αερολιμένα Ηρακλείου και εργαζόμαστε στην κατεύθυνση αυτή».

1ον. Το έργο «Δράσεις Ωρίμανσης – Οδικός Χάρτης για την αξιοποίηση του πρώην Αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης», ύστερα από απόφαση της Κυβερνητικής Επιτροπής Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας, ανατέθηκε στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε. (ΤΑΙΠΕΔ), ως φορέας ωρίμανσης, διενέργειας της διαγωνιστικής διαδικασίας και παρακολούθησης της εκτέλεσης της σύμβασης του έργου.

Συγκεκριμένα, με την 2η Κυβερνητική Επιτροπή, στις 1 Μαρτίου 2022, ορίστηκε το ΤΑΙΠΕΔ ως φορέας ωρίμανσης, διενέργειας της διαγωνιστικής διαδικασίας και παρακολούθησης της εκτέλεσης των συμβάσεων για το έργο. Και με την 8η Κυβερνητική Επιτροπή, στις 21 Μαΐου 2024, εγκρίθηκε η εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας από το ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να υλοποιηθούν οι δράσεις που ορίστηκαν κατά την απόφαση της 2ης Κυβερνητικής Επιτροπής.

Στις 11 Ιουνίου 2024, το ΤΑΙΠΕΔ κοινοποίησε πρόσκληση υποβολής προσφορών για τη σύναψη εκτελεστικής σύμβασης, για την παροχή υπηρεσιών τεχνικού και νομικού συμβούλου για το έργο. Αντικείμενο αυτής, η πλήρης αποσαφήνιση και αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης της έκτασης από νομικής και τεχνικής πλευράς, και η δημιουργία ενιαίου τεχνικού και νομικού πλάνου ωρίμανσης.

Τα παραδοτέα θα καλύπτουν τις ανάγκες εκπόνησης μελέτης σκοπιμότητας/μελέτης εναλλακτικών λύσεων, που θα υλοποιηθεί σε επόμενο στάδιο.

Υποβλήθηκαν, στις 26 Ιουνίου, προσφορές και η Επιτροπή είναι σε διαδικασία αξιολόγησης, με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης τρεις μήνες.

2ον. Συστάθηκε ομάδα εργασίας, η οποία είχε ως αντικείμενο τη συλλογή στοιχείων για το ιδιοκτησιακό καθεστώς της έκτασης του υφιστάμενου αερολιμένα.

Η ολοκλήρωση των εργασιών της εν λόγω κοινής ομάδας έγινε μετά την αεροφωτογράφιση και τη σύνταξη ορθοφωτοχαρτών υψηλής ευκρίνειας του συνόλου της έκτασης του υφιστάμενου αεροδρομίου. Στο πλαίσιο της ωρίμανσης του Έργου, Υπηρεσία του Υπουργείου είχε ήδη προβεί στην υλοποίησης της προϋπάρχουσας σύμβασης για την Αεροφωτογράφιση, δημιουργία ορθοφωτοχαρτών και σύνταξη Φωτογραμμετρικών Διαγραμμάτων για την αξιοποίηση του ευρύτερου χώρου του υφιστάμενου αερολιμένα, ενέργεια η οποία είχε κριθεί ως αναγκαία προϋπόθεση, μεταξύ άλλων, για την εκκαθάριση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της υπόψη έκτασης.

Η μελέτη αεροφωτογράφισης παραδόθηκε από τις Υπηρεσίες του Υπουργείου, στις 13 Μαρτίου 2023, στο ΤΑΙΠΕΔ.

3ον. Η δανειακή σύμβαση χρηματοδότησης με την ΕΤΕπ είχε συνταχθεί για τη χρηματοδότηση της συμβολής του Δημοσίου στην κατασκευή του Έργου του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης. «Σας ενημερώνουμε, ότι η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου ολοκληρώθηκε με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), χωρίς τη συμμετοχή της ΕΤΕπ. Επίσης, ενημερώνουμε ότι δεν υπάρχει τροποποίηση της ως άνω δανειακής σύμβασης», κατά τον κ. Σταϊκούρα.

Διαβάστε ακόμη