Το φθινόπωρο του 2025 αναμένεται να είναι έτοιμο το πρώτο μεγάλο πράσινο έργο της Αθηναϊκής Ριβιέρας. Ο λόγος για τον πεζόδρομο – ποδηλατόδρομο που θα αρχίσει να κατασκευάζεται τους επόμενους μήνες και ο οποίος θα αποτελέσει ένα «όχημα» της πράσινης μετάβασης και ένα πρώτο βήμα για να δημιουργηθεί μια σύγχρονη και βιώσιμη πόλη.

Η ΖΙΤΑΚΑΤ που αποτελεί τον ανάδοχο του έργου για την κατασκευή του «Αστικού περιπάτου της Αθηναϊκής Ριβιέρας» όπως ονομάζεται έχει ως στόχο να ενισχύσει τις βιώσιμες μετακινήσεις και την πράσινη ανάπτυξη του παραλιακού μετώπου. Σύμφωνα με τις δηλώσεις στελεχών της εταιρείας τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή του έργου ακολουθούν τις αρχές βιωσιμότητας, ενώ θα χρησιμοποιηθούν και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Το υλικό με το οποίο θα στρωθεί ο πεζόδρομος είναι φυσικό, ενώ όλες οι παρεμβάσεις που γίνονται στην περιοχή είναι ήπιες και προσαρμοσμένες στο περιβάλλον.

Η δημιουργία του αστικού περιπάτου θα μειώσει τα επίπεδα του διοξειδίου του άνθρακα που προέρχονται από την αυξημένη κίνηση των οχημάτων, καθώς στόχος τόσο των Δήμων όσο και της περιφέρειας είναι για τις μικρές αποστάσεις να γίνεται χρήση ποδηλάτου από τους πολίτες. Ακόμα, το συγκεκριμένο έργο, εκτός από την ύψιστη σημασία που έχει για τη βιώσιμη κινητικότητα, αποτελεί ένα μέσο για να ενωθούν σημεία ενδιαφέροντος στο παραλιακό μέτωπο, καθώς θα ενώσει την Καλλιθέα με τον δήμο Βάρης, Βούλας, Βουλιαγμένης.

Επίσης, πέρα από τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ο ποδηλατόδρομος –πεζόδρομος αναμένεται να συμβάλει και στα αντιπλημμυρικά έργα της περιοχής. Συγκεκριμένα, ο αστικός περίπατος θα διέρχεται από την περιοχή του Ρέματος της Πικροδάφνης, για αυτόν τον λόγο ήδη γίνονται στο σημείο γεωτεχνικές μελέτες προκειμένου να κατασκευαστεί γεφύρωση που θα επιτρέπει την αδιάκοπη μετακίνηση.

Όπως υποστηρίζουν στελέχη της αναδόχου σ’ αυτή τη φάση διεξάγεται μελέτη που περιλαμβάνει την πλημμυρική ζώνη και την στάθμη του νερού, καθώς  η διαχείριση των υδάτων στο παραλιακό μέτωπο είναι ένα ευαίσθητο τεχνικά θέμα που θέλει σωστή διαχείριση.

Yπενθυμίζεται ότι, η κατασκευή του ποδηλατόδρομου αφορά διαδρομή μήκους 12 χιλιομέτρων, η οποία θα έρθει να ενωθεί με τα 3,5 χιλιόμετρα διαδρομής που έχει κατασκευάσει ήδη ο δήμος Γλυφάδας με ανάδοχο – και σε αυτήν την περίπτωση – τη ΖΙΤΑΚΑΤ.

Τις επίσημες υπογραφές που έπεσαν μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και του αναδόχου σχολίασε και ο υπουργός Περιβάλλοντος Θεόδωρος Σκυλακάκης. Ο ίδιος χαρακτηριστικά σχολίασε το εξής: «το έργο του ποδηλατόδρομου εντάχθηκε στο Ταμείο Ανάκαμψης και το μεγάλο στοίχημα ήταν εάν μπορεί να ολοκληρωθεί εντός των χρονοδιαγραμμάτων. Δείξαμε εμπιστοσύνη και στο ΤΑΙΠΕΔ και στους δημάρχους ότι θα ανταποκριθούν, καθότι γνωρίζαμε τις δυσκολίες που είχε αυτό το έργο στις συνεννοήσεις και τα μικρά πράγματα. Αυτό που με ικανοποιεί εμένα είναι ότι πρόκειται για μία επένδυση που, από πλευράς περιβαλλοντικής απόδοσης, είναι ίσως η καλύτερη που μπορώ να σκεφτώ στην Ελλάδα. Γιατί σε ό,τι αφορά το ανθρωπογενές περιβάλλον, το οποίο αφορά η επένδυση αυτή, δεν μπορώ να σκεφτώ μεγαλύτερη αύξηση της κοινωνικής ευημερίας για τους πολίτες από αυτόν τον ποδηλατόδρομο».

Διαβάστε ακόμη