Στα μεγάλα οδικά, σιδηροδρομικά, λιμενικά και μεγάλα κτιριακά έργα που έχει στο χαρτοφυλάκιο της η ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια ολοήμερου workshop της Metlen Energy Metals ο αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Ντίνος Μπενρουμπή. Όπως είπε, το επόμενο διάστημα θα υπάρχουν εξελίξεις σε μια σειρά από έργα από τα οποία κάποια θα έχουν εκτελεστεί σε μεγάλο βαθμό μέχρι το τέλος του 2025, γιατί διαφορετικά θα χαθούν χρηματοδοτήσεις. Πρόκειται για τα σιδηροδρομικά και οδικά έργα της Θεσσαλίας, τα οποία θα δημοπρατηθούν -εκτός απροόπτου- μέσα στον Ιούλιο και θα «πέσουν» υπογραφές των συμβάσεων τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Παράλληλα, υπάρχουν τα σιδηροδρομικά έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου που είναι σε φάση χρηματοδότησης. Κάποια είναι στο ΠΔΕ, κάποια είναι στο πρόγραμμα Connecting Europe, ανέφερε. Επίσης, στην ίδια κατηγορία έργων είναι η επέκταση της γραμμής 2 του μετρό Αθήνας και δύο οδικά ΣΔΙΤ(ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙ – ΕΔΕΣΣΑ, ΔΡΑΜΑ – ΑΜΦΙΠΟΛΗ)που είναι κοντά στο να ωριμάσουν. Ο προϋπολογισμός των συγκεκριμένων έργων αγγίζει τα 3,8 δισ. ευρώ.
Σημείωσε, δε, πως υπάρχει ένας όγκος ανεκτέλεστων έργων που μαζεύτηκε σε ένα χρόνο, που αγγίζει το 1 δισ. ευρώ. Χαρακτήρισε τα ανεκτέλεστα έργα μια «πικρή ιστορία». Ωστόσο, ξεκαθάρισε πως δεν υπάρχει δυσλειτουργία σε σχέση με τις πληρωμές στο δημόσιο, ενώ έκανε λόγο για μια θετική συγκυρία στον τομέα των κατασκευών και αυτό φαίνεται από μελέτη του ΙΟΒΕ που μιλά για ραγδαίους ρυθμούς αύξησης.
Παράλληλα, μίλησε για το χαρτοφυλάκιο της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ στην ψηφιοποίηση εγγράφων και συγκεκριμένα εκεί που υπάρχουν υπογεγραμμένες συμβάσεις για τα Έργα Απαλλοτριώσεων, με συμμετοχή της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ με ποσοστό 50% και της ΤΕΡΝΑ με ποσοστό 50% και προϋπολογισμό 19.265.000,00 ευρώ, για το Υπουργείο Υγείας, όπου υπάρχουν 8 κοινοπραξίες, ανάμεσά τους και η ΜΕΤΚΑ και προϋπολογισμό 95.000.000,00 ευρώ και για το Υπουργείο Δικαιοσύνης όπου όπως και εδώ υπάρχουν 8 κοινοπραξίες με προϋπολογισμό 78.349.772,81 ευρώ.
Ο κ. Μπενρουμπή αναφέρθηκε και στα έργα που έχει αναλάβει η ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ τα οποία είναι όπως είπε απαιτητικά έργα οδοποιίας, με υψηλά πρότυπα ποιότητας όπως η παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, με τον προϋπολογισμό του έργου να είναι 170 εκατ. ευρώ και την περίοδο εκτέλεσης του το διάστημα 2023 – 2027. Το όραμα της εταιρίας όπως είπε είναι «να κατασκευάζουμε, ταυτόχρονα, μεγάλο αριθμό τεχνικών έργων υποδομών, έντεχνα, έγκαιρα, καινοτόμα και με ικανοποιητικό και προβλέψιμο περιθώριο κέρδους, σε ένα περιβάλλον που θα δίνει σιγουριά στους μετόχους μας και ικανοποίηση και περηφάνεια στα στελέχη της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ».
Στη διαδρομή που έχει κάνει στη μεταλλουργία η Metlen αναφέρθηκε ο chief Executive Director, Metallurgy Δημήτρης Στεφανίδης. Σημείωσε πως η Metlen είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός βωξίτη στην Ευρώπη. Η παραγωγή του βωξίτη χρησιμοποιείται στο εργοστάσιο Αλουμίνιον της Ελλάδος για την παραγωγή αλουμινίου. Επιπλέον, υπογράμμισε ότι η Metlen είναι από τους μεγαλύτερους παραγωγούς αλουμίνας και αλουμινίου στη ΝΑ Ευρώπη και η μοναδική καθετοποιημένη μονάδα παραγωγής βωξίτη, αλουμίνας και αλουμινίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με πωλήσεις σε περισσότερες από 20 χώρες, σε όλο τον κόσμο, όπως Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία, Γερμανία, Πολωνία, Νορβηγία, Φινλανδία, Τουρκία κ.α. Σημείωσε πως με την ορθή διαχείριση των καταλοίπων βωξίτη και μετατροπή τους σε πρώτη ύλη, μέσω επενδύσεων και πρωτοποριακών ευρωπαϊκών προγραμμάτων, επιτυγχάνεται μείωση στο ελάχιστο του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της βιομηχανικής δραστηριότητας και δημιουργείται επιπλέον αξία, μέσω παραγωγής σπάνιων γαιών, όπως λ.χ. όπως το σκάνδιο και σπανίων μετάλλων όπως το γάλλιο, υλικά που υπάρχουν στους κατεξοχήν εξαιρετικής ποιότητας Ελληνικούς βωξίτες.
Σε ό,τι αφορά το project για την αύξηση της παραγωγής της αλουμίνας γνωστοποίησε πως η εταιρεία έχει καταθέσει αιτήσεις για διάφορα χρηματοδοτικά εργαλεία που παρέχει η ελληνική κυβέρνηση και περιμένει ένα feedback. Τέλος, σε σχέση με τη δέσμευση C02 στα εργοστάσια όπως είπε υπάρχουν μόνο πιλοτικά προγράμματα, καθώς και ότι πρόκειται για μια ακριβή τεχνολογία.