Περί το τέλος του πρώτου τρίμηνου του 2025 τοποθέτησε ο επικεφαλής του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, την ολοκλήρωση της παραχώρησης της Αττικής Οδού στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κατά τη διάρκεια της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των μετόχων. Επί της ουσίας, η Αττική Οδός θα παραδοθεί στην εταιρεία στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2025 και όχι τον Οκτώβριο του 2024 που λήγει η υφιστάμενη σύμβαση. «Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι έτοιμη χρηματοδοτικά, οργανωτικά και τεχνικά για να παραλάβει την Αττική οδό, αλλά το χρονικό πλαίσιο βρίσκεται σε συνάρτηση και με τις δυνατότητες της πολιτείας η οποία πρέπει να προετοιμάσει το έδαφος και να κλείσει όλες τις εκκρεμότητες», σημείωσε.

Με αντίστοιχους ρυθμούς κινείται και το δεύτερο μεγάλο έργο παραχώρησης που έχει κερδίσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσα από τους διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ, η Εγνατία Οδός. Η Εγνατία Οδός έχει προχωρήσει, αλλά πρόκειται για έναν πολύ δύσκολο οδικό άξονα ο οποίος έχει κατασκευαστεί πριν χρόνια. «Είναι πολλές οι διαδικασίες που πρέπει να γίνουν για να παραδοθεί σε ιδιώτη, γιατί όσο ήταν υπό την αιγίδα του δημοσίου δεν «έτρεχαν» όλα με εξαιρετική ακρίβεια. «Μόλις αναλάβει ο ιδιώτης, θα πρέπει όλα να είναι λεπτομερώς επιμελημένα», σχολίασε. Η εκτίμηση είναι πως η σύμβαση παραχώρησης θα περάσει στα χέρια της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το πρώτο εξάμηνο του 2025.

Σχετικά με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (BOAK), ο κ. Περιστέρης ανέφερε ότι ο διαγωνισμός ολοκληρώνεται και ότι αυτό το διάστημα παραδίδονται τα χρηματοδοτικά έγγραφα, με την μπάλα να βρίσκεται στο γήπεδο της πολιτείας, η οποία αναμένεται να εκκινήσει τη σύμβαση παραχώρησης. Ο κ. Περιστέρης δήλωσε αισιόδοξος, αφού τα πράγματα είναι πολύ πιο εύκολα γιατί πρόκειται για μια καινούργια σύμβαση. «Στην Κατασκευή, είμαστε ο μεγαλύτερος και πλέον κερδοφόρος Όμιλος, με το υψηλότερο ανεκτέλεστο ύψους άνω των 5 δισ. ευρώ. Επί του συνολικού ανεκτέλεστου πάνω από 75% αφορά σε ιδιωτικά έργα (ίδιες επενδύσεις και έργα για τρίτους), ενώ άνω του 55% αφορά σε έργα ιδίων επενδύσεων. Σημειώνεται ότι το ανεκτέλεστο αναμένεται να ενισχυθεί, καθώς προχωρά η συμβασιοποίηση έργων που έχει εξασφαλίσει ο Όμιλος», σημείωσε.

Και συμπλήρωσε πως «στον τομέα των παραχωρήσεων, είμαστε ο μεγαλύτερος επενδυτής διαθέτοντας ένα από τα νεαρότερα (μέση συμβατική διάρκεια 25 έτη), πιο διαφοροποιημένα και χαμηλού ρίσκου χαρτοφυλάκια με έργα όπως η Αττική Οδός, η Εγνατία Οδός, ο ΒΟΑΚ, το Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου Κρήτης, κ.ά. Η επικράτηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε εμβληματικούς διεθνείς διαγωνισμούς καταδεικνύει τη συνέπεια με την οποία υλοποιούμε εδώ και χρόνια την επιχειρηματική μας στρατηγική, συμβάλλοντας όχι μόνο στην ανάπτυξη του Ομίλου μας, αλλά στη συνολική ευημερία της Ελλάδας. Πραγματοποιώντας ιδιωτικές επενδύσεις με πολλαπλασιαστική αξία για την εγχώρια οικονομία αντί της απλής ανάληψης δημοσίων έργων, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μέσω σοβαρών κι ανταγωνιστικών προσφορών που διασφαλίζουν τόσο τα συμφέροντα των μετόχων της εταιρείας, όσο και ιδιαιτέρως ικανοποιητικούς όρους για το ελληνικό Δημόσιο, εισφέρει στα δημόσια ταμεία πάνω από 6 δισ. ευρώ σήμερα (Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό, Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, Εγνατία Οδός, Αττική Οδός κ.α.), κάνοντας πράξη ένα επενδυτικό πλάνο άνω των 10 δισ. ευρώ που θα δημιουργήσει 20.000 νέες θέσεις εργασίας».

Η διοίκηση του Ομίλου μίλησε και για τα έργα που θα διεκδικήσει εκτός Ελλάδας. Για αυτά ο κ. Περιστέρης διευκρίνισε ότι δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα καθώς ο προγραμματισμός για συμβάσεις παραχωρήσεων σε Βουλγαρία και Ρουμανία δεν υλοποιήθηκε λόγω κυβερνητικών καθυστερήσεων και χωρίς να είναι σαφές ποιος θα είναι ο νέος σχεδιασμός. «Η τελευταία κυβέρνηση της Βουλγαρίας εργάστηκε μεθοδικά για να καθοριστεί το νέο πλαίσιο επισημαίνοντας ότι τα έργα παραχώρησης που θα μπορούσε να διεκδικήσει ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην περιοχή είναι επενδυτικής δαπάνης 2 με 3 δισ. ευρώ.

Τέλος, ο κ. Περιστέρης μίλησε και για την ανάπτυξη του ολοκληρωμένου τουριστικού συγκροτήματος στο Ελληνικό. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ολοκλήρωσε την κατασκευή των πασάλων και θα συνεχίσει με τα έργα της θεμελίωσης με στόχο η έκδοση της πολεοδομικής άδειας να «βγει» το πρώτο τρίμηνο του 2025. Η έναρξη της λειτουργίας τοποθετείται σε 3 με 3,5 χρόνια δηλαδή προς 2028 -2029.

Ο όμιλος στοχεύει στη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου και πέραν των μεταφορικών και ενεργειακών υποδομών, ενδεικτικά στους τομείς της διαχείρισης απορριμμάτων, της διαχείρισης υδάτινων πόρων και των τεχνολογικών υποδομών.

Διαβάστε ακόμη