«Αυτό το έργο είναι ένα αριστούργημα μηχανικής για τη σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ Μπρασόβ και Σιγκισοάρα. Ανοίγουμε τις μεγαλύτερες σιδηροδρομικές σήραγγες στη Ρουμανία μέσω του βουνού μεταξύ Apața και Racoș. Η ιδιαιτερότητα των τεχνικών προκλήσεων λόγω της μεταβλητής δομής του εδάφους καθιστά το έργο αυτό πρώτο για τη Ρουμανία. Υπογραμμίζει επίσης την ικανότητα της ΑΚΤΩΡ να υλοποιεί σύνθετα και απαιτητικά κατασκευαστικά έργα και την ισχυρή υποστήριξή μας στην ανάπτυξη της χώρας», δήλωσε ο Αλέξανδρος Εξάρχου, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Intrakat, με αφορμή την πρόοδο της δεύτερης σήραγγας στο μεγάλο έργο.

Σύμφωνα με τη ρουμανική ιστοσελίδα MediaFlux, η ΑΚΤΩΡ ξεκίνησε πρόσφατα το δεύτερο μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων (ΤΒΜ), με την ονομασία «Βαρβάρα», την εκσκαφή των δίδυμων σηράγγων, μήκους 6,9 χιλιομέτρων η κάθε μία, από το Ormeniș, στο βουνό κοντά στο Racoș, στη διαδρομή της μελλοντικής σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Μπρασόβ και Σιγκισοάρα. Η «Βαρβάρα» (που πήρε το όνομά της από την Αγία Βαρβάρα, την προστάτιδα των μεταλλωρύχων) θα σκάψει μαζί με την «Ελένη», το πρώτο TBM. Πρόκειται για έργο που εκτελεί η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ ΑΕ – Alstom Transport SA – Compania Arcada.

Ένα δεύτερο ζεύγος σηράγγων, που ονομάζεται Homorod, μήκους 5,1 χιλιομέτρων η καθεμία, θα ανοιχτεί μεταξύ Racoș και Homorod και η έναρξη των εργασιών τους έχει προγραμματιστεί για αυτό το καλοκαίρι. Τα TBM 3 και 4 έχουν παραδοθεί 100% και βρίσκονται σε διάφορα στάδια συναρμολόγησης. Σύμφωνα με το σχέδιο εκτέλεσης, έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, αντίστοιχα, και θα χρειαστούν περίπου 15 μήνες για να τρυπηθούν, καθώς το Homorod είναι μικρότερη σήραγγα από το Ormeniș.

Διαβάστε ακόμη