Οι υποδομές μεταφορών θα χρειαστούν σημαντικές επενδύσεις τα επόμενα χρόνια ώστε να αντιμετωπίσουν τα έντονα κλιματικά φαινόμενα και να καταστούν πιο πράσινες. Όπως είπε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν τη Δευτέρα, μέχρι το 2030 θα απαιτηθούν 100 δισ. ευρώ το χρόνο για νέες επενδύσεις σε υποδομές μεταφορών. Η ίδια υπενθύμισε τους στόχους των Διευρωπαϊκών Δικτύων για σύνδεση όλων των μεγάλων αεροδρομίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης με σιδηρόδρομο μεγάλων αποστάσεων.

Το μεγάλο στοίχημα για την ΕΕ και την Ελλάδα είναι, όμως, οι υποδομές φόρτισης με βάση τις φιλόδοξες προβλέψεις της νομοθεσίας AFIR (Alternative Fuels Infrastructure Regulation) που επιβάλλουν συγκεκριμένους στόχους στα κράτη – μέλη. Δύσκολο να επιτευχθούν, όπως δείχνει το ελληνικό παράδειγμα, πάντως. Η ΕΕ χρηματοδοτεί με 1,3 δισ. ευρώ τις υποδομές φόρτισης και ελπίζει πως θα προσελκύσει πενταπλάσια ιδιωτικά κεφάλαια για να προχωρήσουν τα απαιτούμενα έργα. Σημαντικές επενδύσεις γίνονται και για το πρασίνισμα υποδομών, τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Έτσι προωθούνται έργα για παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ που θα καλύψουν τις ανάγκες σχεδόν 60 λιμανιών και 50 αεροδρομίων.