Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να αυξήσει σημαντικά τα κονδύλια για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου υποστηρίζουν 40 οργανισμοί της ΕΕ σε μια περίοδο που σχεδιάζεται το επόμενο «ΕΣΠΑ», το νέο πολυετές πλαίσιο χρηματοδότησης για την περίοδο 2028-2034. Όπως δήλωσε και ο Philippe Citroen, επικεφαλής της UNIFE που εκπροσωπεί ευρωπαϊκούς ομίλους σιδηροδρομικού εξοπλισμού, «η Ευρώπη χρειάζεται επειγόντως να συνδυάσει τις κλιματικές της φιλοδοξίες με σημαντική οικονομική υποστήριξη. Ως ραχοκοκαλιά της βιώσιμης κινητικότητας, το τρένο είναι το πιο φιλικό στο περιβάλλον μέσο μεταφοράς, καθώς αντιπροσωπεύει μόλις το 0,4% των συνολικών εκπομπών αερίων της ΕΕ στις μεταφορές…».
Η Επίτροπος Μεταφορών Αντίνα Βαλεάν υποστήριξε σε ομιλία της την προηγούμενη εβδομάδα πως από το 2014 μέχρι σήμερα δαπανήθηκαν 50 δισ. ευρώ σε έργα μεταφορών μέσω του χρηματοδοτικού εργαλείου CEF με το 75% να αφορά στον σιδηρόδρομο και στις μεταφορές σε ποτάμια. Ωστόσο η ίδια η Βαλεάν παραδέχθηκε πως πολλά σιδηροδρομικά σχέδια είτε ακυρώθηκαν, είτε καθυστερούν, λόγω στενότητας των κρατικών προϋπολογισμών σε πολλά κράτη – μέλη και πως αυτές οι αναβολές απειλούν την επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ. Όπως είπε, «θα χρειαστούμε περισσότερη κρατική χρηματοδότηση» καθώς «δεν πρέπει να χάσουμε το τρένο»!