Μικρή παράταση πήρε τελικά η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού στην κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τη γαλλική Egis Projects. Σήμερα ή αύριο αναμένεται να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η Κοινή Υπουργική Απόφαση για την αύξηση της χιλιομετρικής αποζημίωσης κατά τη χρήση του άξονα, από 0,03 ευρώ σε 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Η αύξηση αυτή προβλέπεται από τη διακήρυξη του διαγωνισμού και εκτιμάται ότι θα υλοποιηθεί λίγες ώρες πριν από την υπογραφή της σύμβασης.
Όπως έχει γράψει το powergame.gr, μετά την υπογραφή αναμένεται η κύρωση της σύμβασης από την Ελληνική Βουλή και κυρίως η έναρξη των εργασιών παράδοσης-παραλαβής του άξονα από τον υφιστάμενο παραχωρησιούχο, την Εγνατία Οδό, στη νέα εταιρεία που έχει συστήσει ο προτιμητέος επενδυτής, τη Νέα Εγνατία Οδός Παραχώρηση ΑΕ.
Στην εταιρεία αυτήν θα περιέλθει το δικαίωμα ανάπτυξης και διαχείρισης του άξονα και θα ελέγχεται από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αφού θα διορίζει τα έξι από τα οκτώ μέλη του ΔΣ της επιχείρησης. Τη λειτουργία του άξονα θα αναλάβει η εταιρεία Νέα Εγνατία Οδός Λειτουργία ΑΕ, που συνέστησαν πρόσφατα οι δύο μέτοχοι, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Egis. Στην εταιρεία αυτήν τον έλεγχο θα έχει η γαλλική Egis, η οποία θα ορίζει τα έξι από τα οκτώ μέλη του Δ.Σ. Αμφότερες οι εταιρείες δημιουργήθηκαν πριν από λίγες ημέρες με στόχο να ικανοποιήσουν τις αιρέσεις για την υπογραφή της σχετικής σύμβασης.
Το αντίτιμο που θα καταβάλει ο προτιμητέος επενδυτής εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ. Το ακριβές ύψος, ωστόσο, θα καθοριστεί την περίοδο που θα ολοκληρωθεί η συναλλαγή, καθώς από τη διακήρυξη του διαγωνισμού παραχώρησης του άξονα υπόκειται σε επιτοκιακές διακυμάνσεις.
Παράλληλα, ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει το έργο της ανάπτυξης των κάθετων αξόνων της Εγνατίας Οδού, ένα έργο που εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 850 εκατ. ευρώ. Οι κάθετοι άξονες, μήκους 225 χλμ., θα συνδέσουν την Εγνατία Οδό με Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία. Μάλιστα, δεν αποκλείεται οι πρόδρομες εργασίες των κάθετων αξόνων να ξεκινήσουν αμέσως μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης.
Ο παραχωρησιούχος έχει κάθε λόγο να προχωρήσει τα έργα αυτά, καθώς, βάσει της διακήρυξης του διαγωνισμού, μετά τον συγκεκριμένο όγκο έργων που θα εκτελέσει, δικαιούται την εξίσωση των τελών χρήσης της Εγνατίας Οδού με εκείνα των άλλων αξόνων της χώρας. Σήμερα το κόστος χρήσης των λοιπών οδικών αξόνων ανέρχεται σε περίπου 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο.
Το οικονομικό κλείσιμο της σύμβασης παραχώρησης αναμένεται μέσα στο καλοκαίρι ή το αργότερο τον Σεπτέμβριο. Η σύμβαση που θα υπογραφεί την Παρασκευή θα πρέπει να κυρωθεί με νόμο στη Βουλή, κάτι που αναμένεται να συμβεί μέχρι το καλοκαίρι. Αμέσως μετά θα ξεκινήσουν οι εργασίες παράδοσης παραλαβής του άξονα, οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν σε περίπου ένα τρίμηνο.