Στην παρ’ ολίγο σύγκρουση δυο επιβατικών αμαξοστοιχιών στις 23 Δεκεμβρίου 2023, στα λεωφορεία και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1.
«Απαιτείται ενίσχυση της ασφάλειας στις μεταφορές, αυτό δεν ισχύει μόνο στην Ελλάδα, παγκόσμιο είναι το φαινόμενο» υπογράμμισε ο κ. Σταϊκούρας.
«Τους τελευταίους έξι μήνες με βάση τους ελέγχους που έχουν γίνει από τον ευρωπαϊκό φορέα και τον παγκόσμιο φορέα έχουμε ενισχύσει την ασφάλεια στα αεροδρόμια της χώρας σε ποσοστό πλέον υψηλότερο του μέσου ευρωπαϊκού όρου και σίγουρα του παγκόσμιου» πρόσθεσε.
Αναλυτικά όσα είπε:
Με αφορμή την αποκάλυψη της εφημερίδας «Τα Νέα» για την παρ’ ολίγο σύγκρουση δυο επιβατικών αμαξοστοιχιών στις 23 Δεκεμβρίου
«Είναι αληθές το δημοσίευμα. Είναι μια επιστολή που έχει σταλεί προς την Hellenic Train και τον ΟΣΕ όπως όφειλε η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων μετά από έγγραφο που απέστειλε ο ΟΣΕ προς τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων σχετικά με ένα συμβάν το οποίο έγινε στις 23/12/23. Είμαστε σε αναμονή πορίσματος και έχω ζητήσει και εγώ όσο γίνεται πιο γρήγορα να έχουμε το πόρισμα. Δούλεψε η τηλεδιοίκηση, έχουμε τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση σε όλο τον σιδηροδρομικό άξονα από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη πλέον, εκτός του τμήματος που έχει καταστραφεί από τον Daniel, και ως προς το συγκεκριμένο περιστατικό τα τρένα ήταν σε συγκλίνουσες γραμμές, όχι μετωπικά αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να υποβαθμίζουμε το οποιοδήποτε περιστατικό.
Ευθύνη μου και ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να ενισχύουμε την ασφάλεια των μεταφορών και προς αυτή την κατεύθυνση κινούμαστε. Και εγώ κινούμαι με τρένο, αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να βελτιώσουμε αυτές τις συνθήκες. Ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο του ’23 η σύμβαση 717 για σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση εκτός του τμήματος που μετά την ολοκλήρωση καταστράφηκε από τον Daniel. Ολοκληρώθηκε τον Νοέμβριο του ’23 η σύμβαση για την εγκατάσταση του ETCS, το level 1. Ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του ’23 η τοποθέτηση 300 καμερών συνεχούς παρακολούθησης των συρμών σε σήραγγες. Ενισχύθηκε οικονομικά ο ΟΣΕ από φέτος από τα 45 εκ.€ στα 75 εκ.€ για λειτουργικές ανάγκες και έργα συντήρησης. Είμαστε στη φάση υλοποίησης και ανάθεσης μιας σειράς από εργολαβίες, συντήρησης υποδομών που αφορούν την επιδομή, τα συστήματα και τη φύλαξη των εγκαταστάσεων ειδικά με τη χρήση drones. Έχουμε αποστείλει ως πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών γιατί οφείλουμε να αξιολογούμε την κάθε καταγγελία που έρχεται ή την κάθε εικόνα που βλέπουμε μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα, έχουμε στείλει επιστολή προς τη διοίκηση του ΟΣΕ ώστε να είμαστε βέβαιοι ότι υπάρχει απόλυτη ασφάλεια στις ισόπεδες διαβάσεις. Έχουμε στείλει από χθες, εγώ προσωπικά, προς την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων να αξιολογηθεί η κατάσταση και του τροχαίου υλικού της Hellenic Train γιατί έχουμε διάφορα περιστατικά ως προς το τροχαίο υλικό τους τελευταίους 11 μήνες.
Δεν υποβαθμίζω το οποιοδήποτε περιστατικό σε κάθε περίπτωση αναμένουμε το πόρισμα το οποίο θα βγει και με βάση το πόρισμα να προταθούνε μέτρα συστάσεις για την αποφυγή παρόμοιων περιστατικών στο μέλλον».
Ερωτηθείς αν υπάρχει πρόβλημα ασφάλειας στα λιμάνια και στα αεροπλάνα
«Απαιτείται ενίσχυση της ασφάλειας στις μεταφορές, αυτό δεν ισχύει μόνο στην Ελλάδα παγκόσμιο είναι το φαινόμενο. Τους τελευταίους έξι μήνες με βάση τους ελέγχους που έχουν γίνει από τον ευρωπαϊκό φορέα και τον παγκόσμιο φορέα έχουμε ενισχύσει την ασφάλεια στα αεροδρόμια της χώρας σε ποσοστό πλέον υψηλότερο του μέσου ευρωπαϊκού όρου και σίγουρα του παγκόσμιου».
Για τα λεωφορεία
«Έχουμε 400 λεωφορεία ηλικίας περίπου 22 ετών στην Αθήνα όταν ο μέσος όρος ηλικίας είναι τα 13 χρόνια στην Ευρώπη και το 39% του στόλου στην Αθήνα δεν μπορεί να έχουν προσβασιμότητα τα ΑΜΕΑ. Όσο παλιότερο είναι ένα όχημα τόσο περισσότερες δυσκολίες έχει να εξυπηρετήσει τους πολίτες και περισσότερες βλάβες. Συνεπώς όπως έχουμε δεσμευτεί τέλος Απριλίου γιατί διαβάζω δημοσιεύματα ότι ήρθαν τα λεωφορεία αλλά δεν ήρθαν οι φορτιστές, φορτιστές έχουν έρθει και είναι για να εγκατασταθούν, στην Θεσσαλονίκη γίνονται οι σχετικές εργασίες για να εγκατασταθούν, στην Αθήνα έχουμε λύσεις παρά ταύτα περιμένουμε και μια απόφαση του ελεγκτικού συνεδρίου για κάποια επιπλέον στοιχεία που ζήτησε από την ΟΣΥ. Τέλος Απριλίου περίπου θα έχουμε 250 λεωφορεία ηλεκτρικά σε κίνηση στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και μέχρι το τέλος του ’25 άλλα 300 λεωφορεία φυσικού αερίου στους δρόμους της Αθήνας. Συνεπώς 550 λεωφορεία θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας μέχρι το τέλος του ’25 και ταυτόχρονα τρέχει ήδη διαγωνισμός στην Αθήνα που τα ΚΤΕΛ και τα τουριστικά λεωφορεία πήραν κομμάτι μεταφορικού έργου στην Αττική και αντίστοιχος διαγωνισμός θα τρέξει και στη Θεσσαλονίκη».
Για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
«Σήμερα θα πιστωθούν σε 695 ωφελούμενους, σε 717 οχήματα δηλαδή 2,8 εκατομμύρια € από την ηλεκτροκίνηση δηλαδή από το “κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙ”».