Τουλάχιστον δύο πρότυπες προτάσεις έχουν κατατεθεί στο υπουργείο Υποδομών αλλά μέχρι σήμερα οι φάκελοι παραμένουν κλειστοί αφού η σημερινή ηγεσία του υπουργείου έχει αποφασίσει να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο που ψηφίστηκε προ διετίας. Οι αλλαγές επικεντρώνονται στις επιτροπές για την αξιολόγηση των προτύπων προτάσεων, στις οποίες δεν θα έχει καμία εμπλοκή η πολιτική ηγεσία του υπουργείου αλλά μόνο υπηρεσιακοί παράγοντες. Αλλαγές θα γίνουν και στο μοντέλο συνεργασίας μεταξύ των υπουργείων Υποδομών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ), όπως έχει καθοριστεί από το αρχικό νομοθέτημα.
Μέχρι στιγμής είναι γνωστή η πρότυπη πρόταση που κατέθεσε μια κοινοπραξία των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και ΑΒΑΞ για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα καθώς και για τη σήραγγα Ηλιουπόλεως που θα ενώνει τον Καρέα με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Αλλά και η πρότυπη πρόταση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τον άξονα Ελευσίνα – Οινόφυτα μέσω του οποίου θα γίνεται η παράκαμψη του Κηφισού.