Η κινεζική CATL επεκτείνει το αποτύπωμά της στην Ευρώπη, με ένα νέο εργοστάσιο μπαταριών, όπως αποκάλυψε ο αντιπρόεδρός της Pan Jian κατά τη διάρκεια του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ στο Νταβός. Αν και δεν δόθηκαν λεπτομέρειες, κινεζικές πηγές αναφέρουν ότι ο κολοσσός των μπαταριών ενδέχεται να συνάψει συνεργασία με τη Volkswagen, αναφέρει δημοσίευμα του autoevolution.com.
Τα κύτταρα μπαταριών λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού άλατος (LFP) κερδίζουν έδαφος χάρη στο μοναδικό μείγμα προσιτής τιμής, ανθεκτικότητας και ασφάλειας που διαθέτουν. Αυτό κάνει τους κατασκευαστές EV να παραβλέπουν εγγενή ζητήματα όπως η χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα και η κακή απόδοση σε χαμηλές θερμοκρασίες. Όλο και περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων εξετάζουν το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσουν κυψέλες LFP στα ηλεκτρικά τους οχήματα, ξεκινώντας από τα πιο προσιτά μοντέλα.
Ωστόσο, υπάρχει ένα πρόβλημα, καθώς οι κυψέλες LFP παράγονται ως επί το πλείστον από κινεζικές εταιρείες. Αυτό τις έχει ουσιαστικά αποκλείσει από την αγορά των ΗΠΑ, καθώς δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για τα κίνητρα του IRA. Τα πράγματα ενδέχεται να αλλάξουν με τη δεύτερη θητεία του Τραμπ, αν και δεν είναι ακόμη σαφές τι σημαίνει αυτό. Ο Τραμπ δήλωσε ότι θα ακυρώσει τα κίνητρα IRA, αλλά δεσμεύτηκε επίσης να επιβάλει τεράστιους δασμούς στις εισαγωγές από την Κίνα.
Υπάρχει μια διαφορετική ιστορία στην Ευρώπη, παρά τις κάποιες ανησυχίες σχετικά με τη λαβή της Κίνας στην αγορά μπαταριών. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες χρειάζονται φτηνές κυψέλες LFP για να επιβιώσουν, και αυτή τη στιγμή μόνο οι Κινέζοι κατασκευαστές μπαταριών μπορούν να τους βοηθήσουν. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δεν εκπλήσσει το γεγονός ότι η CATL ανακοίνωσε μια κοινοπραξία για την κατασκευή ενός νέου εργοστασίου μπαταριών LFP στην Ευρώπη. Ωστόσο, ο αντιπρόεδρος της CATL Pan Jian δεν έδωσε περαιτέρω λεπτομέρειες σχετικά με τη συνεργασία.
Η διεθνής παρουσία της CATL
Η CATL έχει επί του παρόντος τρία έργα μπαταριών στην ΕΕ, στην Ισπανία (σε συνεργασία με την Stellantis), τη Γερμανία και την Ουγγαρία. Το γερμανικό εργοστάσιο βρίσκεται στη Θουριγγία και παρέχει κυψέλες μπαταρίας για τα EV της Mercedes-Benz, ενώ το εργοστάσιο στην Ουγγαρία είναι κατασκευασμένο στο Ντέμπρετσεν, όπου η Mercedes-Benz συναρμολογεί τα επερχόμενα EV της CLA. Δεν είναι σαφές ποιος θα μπορούσε να είναι ο εταίρος για το τέταρτο ευρωπαϊκό εργοστάσιο της CATL, αλλά οι αναλυτές πόνταραν στη Volkswagen.
Τον Απρίλιο του 2024, η CATL έγινε ο πρώτος κατασκευαστής μπαταριών στον κόσμο που πιστοποιήθηκε από τη Volkswagen για δοκιμές μονάδων. Αυτό δείχνει ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει ήδη ανοίξει το δρόμο για τη χρήση κυψελών και μονάδων μπαταρίας της CATL στα ηλεκτρικά της οχήματα. Η Volkswagen ετοιμάζεται να λανσάρει την έκδοση παραγωγής του ID.2, το Polo EV, το οποίο θα προσπαθήσει να πουλήσει κάτω από 20.000 ευρώ (περίπου 21.000 δολάρια). Μια τόσο χαμηλή τιμή μπορεί να επιτευχθεί μόνο με τη χρήση κυψελών LFP.
Η Volkswagen δεν είναι η μόνη στη λίστα, με τη Renault, τη BMW και τη Mercedes-Benz να συγκαταλέγονται επίσης στους πιθανούς εταίρους. Η CATL πιθανότατα θα ανακοινώσει αρκετά ευρωπαϊκά έργα κατά τη διάρκεια του 2024, λαμβάνοντας υπόψη την τεράστια ζήτηση για προσιτές μπαταρίες στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Διαβάστε ακόμη