Η κινεζική CATL δήλωσε στους προμηθευτές της ότι είναι πρόθυμη να τους παράσχει οικονομική στήριξη για να επιταχύνουν την τεχνολογική καινοτομία στα υλικά και τον εξοπλισμό των μπαταριών, στο πλαίσιο των προσπαθειών της να ανακουφίσει την αλυσίδα εφοδιασμού της εν μέσω ενός βίαιου πολέμου τιμών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με επιστολή της CATL προς τους προμηθευτές που είδε το Reuters, είναι πρόθυμη να αναλάβει μέρος του κόστους Ε&Α και να καταβάλει προκαταβολές για έργα ώστε να διασφαλίσει την πρόοδο των τεχνολογιών.

Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών στον κόσμο επιβεβαίωσε ότι η επιστολή, με ημερομηνία απλά Δεκέμβριος 2024, ήταν αυθεντική, αλλά αρνήθηκε να σχολιάσει περαιτέρω.

Σύμφωνα με την επιστολή, η CATL δήλωσε επίσης ότι θα βοηθήσει τους προμηθευτές με εργασίες πιστοποίησης για να επιταχύνει την εφαρμογή και την παραγωγή νέων υλικών μπαταριών και να τους βοηθήσει να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς.

Τα τελευταία δύο χρόνια, ο έντονος ανταγωνισμός τιμών στην Κίνα – τη μεγαλύτερη και πιο προηγμένη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο – σήμαινε ότι τόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες όσο και οι προμηθευτές δέχονται μεγάλες πιέσεις για μείωση του κόστους.

Ο ηγέτης της αγοράς EV BYD είναι έτοιμος να πουλήσει περισσότερα αυτοκίνητα από ό,τι η Ford ή η Honda παγκοσμίως, προωθώντας τις πωλήσεις με ανελέητες εκπτώσεις στην εγχώρια αγορά της, όπου πωλεί το 90% των αυτοκινήτων της. Έχει ζητήσει από ορισμένους προμηθευτές της να μειώσουν περαιτέρω τις τιμές τους το επόμενο έτος, ένα σημάδι ότι ο πόλεμος τιμών θα κλιμακωθεί.

Στελέχη του κλάδου και αναλυτές έχουν προειδοποιήσει ότι ο πόλεμος τιμών θα αναγκάσει τις εταιρείες να μειώσουν τις επενδύσεις σε Ε&Α, καθώς η κερδοφορία τους θα αποδυναμώνεται.

Ο πρόεδρος της CATL Robin Zeng δήλωσε στο Reuters σε συνέντευξή του τον Νοέμβριο ότι αναγνωρίζει τη σημασία μιας κερδοφόρας αλυσίδας εφοδιασμού με κάθε παίκτη να λαμβάνει ένα λογικό μερίδιο των κερδών για την επιβίωσή του.

«Ως ο μεγάλος παίκτης στις μπαταρίες, θέλουμε να διατηρήσουμε, ή να προσπαθήσουμε με κάθε τρόπο να διατηρήσουμε το οξυγόνο για όλους», δήλωσε τότε ο Zeng.

Η CATL έχει επεκτείνει την ηγετική της θέση στις μπαταρίες EV με μερίδιο παγκόσμιας αγοράς 36,8% τους πρώτους 10 μήνες του έτους, αυξημένο από 35,9% την ίδια περίοδο το 2023, σύμφωνα με την SNE Research. Η νοτιοκορεατική LG Energy Solution είδε το μερίδιο αγοράς της να συρρικνώνεται στο 11,8% από 13,9%.

Αυτή την εβδομάδα η CATL ανακοίνωσε ένα τρίτο ευρωπαϊκό εργοστάσιο που θα κατασκευαστεί σε μια επιχείρηση με την Stellantis στην Ισπανία. Ο Zeng δήλωσε ότι τα δύο πρώτα εργοστάσιά της στην Ευρώπη θα είναι κερδοφόρα το 2025 και το 2026.

Διαβάστε ακόμη