Οι ερευνητές ανέπτυξαν μια μέθοδο για την αξιολόγηση της καταλληλότητας της εγκατάστασης φωτοβολταϊκών σε αεροδρόμια. Αυτό είναι σημαντικό διότι, ενώ η ηλιακή ενέργεια έχει μεγάλες δυνατότητες να μειώσει τις εκπομπές των αεροδρομίων, δεν μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια ή την εμπειρία των επιβατών, σύμφωνα με το περιοδικό pv.

Η μέθοδος ελέγχει πρώτα τους συνήθεις παράγοντες ηλιακής καταλληλότητας, όπως η ηλιακή ακτινοβολία, η θερμοκρασία και ο άνεμος. Στη συνέχεια, οι ερευνητές χρησιμοποιούν δορυφορικές εικόνες για να εντοπίσουν ακατάλληλες περιοχές στους χώρους του αεροδρομίου, όπως κτίρια, ζώνες ασφαλείας και βλάστηση.

Οι κατάλληλες περιοχές πρέπει να είναι τουλάχιστον 1000 τετραγωνικά μέτρα και να βρίσκονται κοντά σε ηλεκτρικό υποσταθμό. Λαμβάνονται επίσης υπόψη οι κανονισμοί ασφαλείας της αεροπορίας όσον αφορά τον εξοπλισμό επικοινωνίας και πλοήγησης. Τέλος, εξειδικευμένο λογισμικό διασφαλίζει ότι οι πίνακες συμμορφώνονται με τους κανονισμούς αντιθαμβωτικής προστασίας.

Οι ερευνητές εφάρμοσαν τη μέθοδο αυτή σε επτά αεροδρόμια σε διάφορες κλιματικές ζώνες της Ινδίας. Όλα τα αεροδρόμια είχαν κάποιες δυνατότητες για ηλιακή ενέργεια, με κατάλληλες εκτάσεις που κυμαίνονταν από 3,6% έως 21% της συνολικής έκτασης. Ο αριθμός των βιώσιμων θέσεων εγκατάστασης μετά την ανάλυση της θάμβωσης κυμαινόταν μεταξύ 2 και 15 ανά αεροδρόμιο.

Το αεροδρόμιο με το υψηλότερο δυναμικό, το αεροδρόμιο Swami Vivekananda, θα μπορούσε θεωρητικά να παράγει έως και 48 MW ηλιακής ενέργειας. Το αεροδρόμιο αυτό βρίσκεται σε κλιματική ζώνη με υψηλή διαθεσιμότητα ηλιακής ακτινοβολίας. Τα αεροδρόμια με το χαμηλότερο δυναμικό βρίσκονταν σε περιοχές με περισσότερους περιορισμούς στη θάμβωση.

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η κατάλληλη γη για ηλιακή ενέργεια στα αεροδρόμια εξαρτάται από τους περιορισμούς του εναέριου χώρου, τα υπάρχοντα κτίρια και την αντανάκλαση. Διαπίστωσαν επίσης ότι η γεωγραφική θέση ενός αεροδρομίου και τα πρότυπα χρήσης γης επηρεάζουν το ηλιακό δυναμικό. Πιστεύουν ότι αυτή η μέθοδος αξιολόγησης μπορεί να εφαρμοστεί σε οποιοδήποτε αεροδρόμιο παγκοσμίως.

Διαβάστε ακόμη