Tα ιδιωτικά jet αποτελούν σημαντικό παράγοντα στην περιβαλλοντική επίπτωση των αεροπορικών ταξιδιών. Για την αντιμετώπισή του, ορισμένες startup εταιρείες αναπτύσσουν jet που θα λειτουργούν με υδρογόνο και δεν θα εκπέμπουν καθόλου διοξείδιο του άνθρακα κατά τη διάρκεια της πτήσης. Ωστόσο, υπάρχουν σημαντικές προκλήσεις που πρέπει να ξεπεραστούν προτού γίνει πραγματικότητα αυτή η τεχνολογία, σύμφωνα με το Bloomberg.
Πρώτον, η παραγωγή πράσινου υδρογόνου, του πιο φιλικού προς το περιβάλλον τύπου, είναι περιορισμένη και απαιτεί μεγάλη κατανάλωση ενέργειας. Με άλλους τομείς να βασίζονται επίσης στο πράσινο υδρογόνο για την απολιγνιτοποίηση, ο ανταγωνισμός για αυτόν τον πόρο θα μπορούσε να είναι έντονος.
Δεύτερον, οι υποδομές για την παραγωγή, μεταφορά και αποθήκευση υδρογόνου χρειάζονται σημαντική ανάπτυξη. Επιπλέον, η τεχνολογία για την πρόωση με υδρογόνο σε jet δεν έχει αποδειχθεί ακόμα και απαιτεί κανονιστική έγκριση.
Παρά αυτά τα εμπόδια, ορισμένοι ειδικοί πιστεύουν ότι τα jet υδρογόνου θα μπορούσαν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στον αποκεφαλαιωτισμό των αεροπορικών μεταφορών, εξυπηρετώντας ενδεχομένως το ένα τρίτο της επιβατικής κίνησης έως το 2050. υποστηρίζουν ότι η έναρξη με ιδιωτικά jet επιτρέπει τη δοκιμή και την ανάπτυξη της τεχνολογίας, παρόμοια με τον τρόπο που το Tesla Roadster βοήθησε να ανοίξει ο δρόμος για την μαζική παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ωστόσο, άλλοι οργανισμοί, όπως η Greenpeace Europe, είναι επιφυλακτικοί. Αμφισβητούν εάν το υδρογόνο αποτελεί την καλύτερη χρήση για περιορισμένους πόρους, λαμβάνοντας υπόψη ότι εξερευνώνται εναλλακτικές λύσεις όπως τα βιοκαύσιμα και οι μπαταρίες για τις εμπορικές αεροπορικές εταιρείες. Επισημαίνουν επίσης ότι το καύσιμο υδρογόνου είναι σήμερα πολύ πιο ακριβό από το παραδοσιακό καύσιμο jet.
Το υψηλό κόστος θα μπορούσε να αποτελέσει εμπόδιο για την ευρεία υιοθέτηση, ακόμη και αν η τεχνολογία ωριμάσει. Ακόμα και με πιθανές μειώσεις κόστους, ορισμένοι υποστηρίζουν ότι οι πλούσιοι ιδιοκτήτες jet θα πρέπει να εξετάσουν επιλογές ταξιδιού με χαμηλότερες εκπομπές άνθρακα που είναι διαθέσιμες σήμερα, όπως οι εμπορικές αεροπορικές εταιρείες ή τα τρένα.
Διαβάστε ακόμη