Μια νεοσύστατη επιχείρηση με έδρα τη Νέα Υόρκη, η Hungryroot, χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη με στόχο να μειώσει τα απόβλητα, την ώρα που η σπατάλη τροφίμων στις ΗΠΑ είναι τεράστια. Περίπου το ένα τρίτο της παραγόμενης ποσότητας στις ΗΠΑ καταλήγει σε χωματερές. Αυτό προσθέτει υπερβολικές απαιτήσεις παραγωγής, συσκευασίας, αποθήκευσης και παράδοσης, οι οποίες συμβάλλουν αρνητικά στην κλιματική αλλαγή.
Πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Science διαπίστωσε ότι η παραγωγή τροφίμων ευθύνεται για το 26% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Η Hungryroot που λειτουργεί εδώ και εννέα χρόνια, μέσω της τεχνητής νοημοσύνης, παραδίδει την ακριβή ποσότητα φαγητού που θα χρησιμοποιήσει ένας καταναλωτής.
Οι υπηρεσίες παράδοσης τροφίμων όπως η HelloFresh, η Blue Apron και η EveryPlate μειώνουν κάπως αυτό το φαινόμενο στέλνοντας στους καταναλωτές ό,τι χρειάζονται για συγκεκριμένες συνταγές.
Οι πελάτες απαντούν σε μια σειρά από ερωτήσεις σχετικά με τις προτιμήσεις και τις αντιπάθειες των τροφίμων τους, τις αλλεργίες και τους στόχους υγείας τους. Απαντούν επίσης σε ερωτήσεις σχετικά με το πώς και πότε μαγειρεύουν. Λαμβάνοντας αυτές τις απαντήσεις, η τεχνολογία της Hungryroot συμπεραίνει ποιες συνταγές και είδη παντοπωλείου είναι τα καλύτερα για κάθε πελάτη.
«Το Hungryroot είναι εξ ολοκλήρου σχεδιασμένο για να σας δίνει ακριβώς τα τρόφιμα που θα χρειαστείτε για την εβδομάδα σας», δήλωσε στο CNBC ο Ben McKean, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. «Και σας δίνει απλές συνταγές, ώστε να ξέρετε ακριβώς τι να κάνετε με αυτά, και ως αποτέλεσμα, η σπατάλη τροφίμων με τους πελάτες μας μειώνεται σημαντικά».
Η Hungryroot στέλνει στους χρήστες μια λίστα με το τι υπάρχει στο εβδομαδιαίο καλάθι τους, επιτρέποντάς τους να εγκρίνουν ή να αλλάξουν τα είδη.
Η εταιρεία μπορεί να μειώσει και τη δική της σπατάλη. Αν διαπιστώσει ότι ένας χρήστης δεν έχει καμία προτίμηση μεταξύ του μπρόκολου και των λαχανάκια Βρυξελλών και η εταιρεία τυχαίνει να έχει περισσότερο μπρόκολο στην αποθήκη της, αυτό θα προτείνει.
Στόχος 80% λιγότερα απόβλητα τροφίμων
Η εταιρεία δήλωσε ότι οι διαδικασίες αυτές συμβάλλουν στο να οδηγηθούν 80% λιγότερα απόβλητα τροφίμων στις εγκαταστάσεις της σε σύγκριση με ένα παραδοσιακό σούπερ μάρκετ. Οι επενδυτές λένε ότι το μοναδικό μοντέλο είναι επίσης καλό για την τελική γραμμή της.
«Είναι κερδοφόρες εδώ και τρία ή τέσσερα χρόνια, κάτι που είναι ασυνήθιστο για πολλές απ’ αυτές τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, τροφίμων», δήλωσε ο Jeremy Liew, εταίρος της Lightspeed Venture Partners. «Κατάφεραν να το πετύχουν αυτό μέσω της αποτελεσματικότητας των δαπανών και επειδή έχουν δημιουργήσει μια επιχείρηση που οι πελάτες αγαπούν πραγματικά».
Εκτός από τη Lightspeed, η Hungryroot υποστηρίζεται από τις L Catterton, Crosslink Capital, KarpReilly και Lerer Hippeau. Η εταιρεία έχει συγκεντρώσει συνολικά 75 εκατομμύρια δολάρια.
Διαβάστε ακόμα: