Η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας γνωρίζει μεγάλη άνθηση, με τις εγχώριες μάρκες να προσφέρουν ολοένα και πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα γεμάτα με τεχνολογικά χαρακτηριστικά. Αυτή η τάση αποτελεί πρόκληση για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Tesla και η Volkswagen.

Όπως αναφέρει το Reuters, μια βασική στρατηγική για τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι να προσφέρουν χαρακτηριστικά «τεχνολογικής πολυτέλειας», ακόμη και σε φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα χαρακτηριστικά αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν μεγάλες οθόνες αφής, φωνητικές εντολές, ακόμη και συστήματα καραόκε μέσα στο αυτοκίνητο. Αυτή η εστίαση στην τεχνολογία απευθύνεται στους νεότερους Κινέζους καταναλωτές, οι οποίοι δίνουν προτεραιότητα σε αυτά τα χαρακτηριστικά έναντι των παραδοσιακών μέτρων ποιότητας του αυτοκινήτου, όπως η οδική συμπεριφορά.

Η προσιτή τιμή αυτών των χαρακτηριστικών οφείλεται στη μείωση του κόστους των εξαρτημάτων και στον έντονο ανταγωνισμό στην κινεζική αγορά. Για παράδειγμα, το Seagull EV της BYD κοστίζει κάτω από 10.000 δολάρια και είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα σε πωλήσεις EV της Κίνας.

Οι ξένες μάρκες αγωνίζονται να ακολουθήσουν αυτή την τάση. Στο παρελθόν, θεωρούνταν πιο πολυτελείς και αξιόπιστες από τις κινεζικές μάρκες. Ωστόσο, αυτή η αντίληψη αλλάζει γρήγορα. Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Volkswagen και η Mercedes-Benz, προσπαθούν τώρα να προσαρμοστούν προσφέροντας χαρακτηριστικά ειδικά σχεδιασμένα για την κινεζική αγορά, όπως το καραόκε μέσα στο αυτοκίνητο.

Συνολικά, η κινεζική αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων γίνεται ολοένα και πιο ανταγωνιστική, με τις εγχώριες μάρκες να παίρνουν το προβάδισμα προσφέροντας προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας. Αυτή η τάση είναι πιθανό να συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια και οι ξένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους για να ανταγωνιστούν αποτελεσματικά.