Χρηματοδότηση ύψους 20 εκατ. ευρώ εξασφάλισε μία startup μπαταριών με σκοπό να μειώσει τον κίνδυνο πυρκαγιάς που μπορεί να προκληθεί από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου. Η τεχνολογία αυτή έχει εισχωρήσει περισσότερο από ποτέ στην καθημερινότητά μας αφού χρησιμοποιείται τόσο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όσο και στην εκκολαπτόμενη βιομηχανία αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας. Οι εν λόγω μπαταρίες, θα αποτελέσουν ζωτικό πυλώνα στην παγκόσμια μετάβαση σε μια οικονομία χωρίς άνθρακα και γι’ αυτό τον λόγο πρέπει να προκαλεί επίσης ανησυχία (εκτός από τα προβλήματα πυρκαγιών) το γεγονός ότι Ευρωπαϊκή Ένωση προμηθεύεται μεγάλο μέρος των μπαταριών ιόντων λιθίου από την Κίνα.
Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου έχουν ήδη αλλάξει τον κόσμο, θέτοντας smartphone, φορητούς υπολογιστές και ασύρματα ακουστικά στα χέρια δισεκατομμυρίων ανθρώπων. Τώρα πυροδοτούν μια άλλη επανάσταση. Οι ανησυχίες σχετικά με την ασφάλειά τους έχουν αποτελέσει τροχοπέδη για την ανάπτυξη της αγοράς EV σε ορισμένες περιοχές. Η Anthro Energy Inc. έχει αναπτύξει έναν πολυμερή ηλεκτρολύτη ο οποίος ισχυρίζεται ότι μπορεί να κάνει τις μπαταρίες ασφαλέστερες και πιο ενεργειακά πυκνές. Η πρόκληση είναι μεγάλη ιδίως τώρα που οι μπαταρίες γίνονται αναπόσπαστο κομμάτι της ενεργειακής μετάβασης.
Όπως σημειώνει το Bloomberg σήμερα, οι περισσότερες μπαταρίες ιόντων λιθίου κατασκευάζονται χρησιμοποιώντας έναν πολύ εύφλεκτο υγρό ηλεκτρολύτη, ο οποίος μπορεί να είναι πρόβλημα εάν η μπαταρία υπερθερμανθεί. Οι πυρκαγιές μπαταριών και ηλεκτρικών οχημάτων υψηλού προφίλ τα τελευταία χρόνια έχουν οδηγήσει σε ορισμένες περιπτώσεις σε θανάτους και ζημιές σε υποδομές. Το εναλλακτικό υλικό στερεού ηλεκτρολύτη της Anthro δεν είναι εύφλεκτο και επίσης προσδίδει μηχανική αντοχή. Αυτές οι ιδιότητες βοηθούν στην αποφυγή συμβάντων βραχυκυκλώματος που μπορεί να προκαλέσουν πυρκαγιές, ενώ βοηθούν την μπαταρία να επιτύχει επίσης βελτιωμένη διάρκεια ζωής, σύμφωνα με τον ιδρυτή και Διευθύνοντα Σύμβουλο Ντέιβιντ Μακάνικ (David Mackanic).
Το στοιχείο που διαφοροποιεί την Anthro που έχει έδρα το Σαν Χοσέ της Καλιφόρνια είναι ότι ο ηλεκτρολύτης του είναι μια τεχνολογία σταγόνας που δεν θα απαιτούσε από τους κατασκευαστές μπαταριών να κάνουν αλλαγές στη διαδικασία τους, σύμφωνα με τον Μακάνικ. Ωστόσο, το τρέχον κόστος παραγωγής ηλεκτρολυτών της startup είναι περίπου διπλάσιο από αυτό της παραγωγής συμβατικών υγρών ηλεκτρολυτών, εν μέρει λόγω του κόστους των υλικών της. Η διοίκηση αναμένει ότι θα είναι σε θέση να μειώσει σε ένα ασφάλιστρο 10% έως 20% σε εμπορική κλίμακα. Η εγκατάσταση εμπορικής κλίμακας θα είναι λειτουργική μέχρι το τέλος του έτους, με τις αποστολές προϊόντων να ξεκινούν έως το 2025.
Η Αλβανία αφουγκραζόμενη την έκρηξη που καταγράφει ο κλάδος, προ ημερών η Vega Solar Sh.p.k με έδρα τα Τίρανα, υπέγραψε Μνημόνιο Κατανόησης με την ινδική Sainik Industries Pvt Ltd (Getsun Power) για την κατασκευή πρώτου εργοστασίου μπαταριών ιόντων λιθίου στη χώρα.
Η κατασκευή του εργοστασίου αναμένεται να ξεκινήσει εντός διετίας και η παραγωγή αναμένεται να φτάνει τα 100MW μπαταριών το χρόνο, όπως δήλωσε ο CEO της αλβανικής εταιρείας κ. Bruno Papaj. Το Μνημόνιο Κατανόησης προβλέπει ότι για την κατασκευή του εργοστασίου θα συσταθεί μια κοινή εταιρεία, στην οποία η Vega Solar και η Sainik Industries (Getsun Power) θα συμμετέχουν με ποσοστό 50% .