Η Rimac Energy, μια νέα υποδιαίρεση της κροατικής εταιρείας παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων Rimac Technology, επεκτείνει την παραγωγή της για να συμπεριλάβει ένα καινοτόμο σταθερό σύστημα αποθήκευσης ενέργειας, το οποίο θα κυκλοφορήσει πλήρως το 2025, δήλωσε η εταιρεία την Τετάρτη.
«Τον πρώτο χρόνο στοχεύουμε σε παραγωγή 300 MWh και σε παραγωγή άνω του 1 GWh από το 2026 και μετά», δήλωσε στο Reuters η Κάρλα Τζάνες Μέσαριτς, υπεύθυνη επιχειρηματικής ανάπτυξης της εταιρείας, στο περιθώριο ενεργειακού συνεδρίου στο Σαράγεβο.
Ο όμιλος Rimac περιλαμβάνει την κοινοπραξία Bugatti-Rimac, η οποία παράγει το ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο Nevera και την Bugatti Chiron και ανήκει κατά 45% στην Porsche AG και μια τεχνολογική μονάδα που προμηθεύει συστήματα μπαταριών και εξαρτήματα του συστήματος μετάδοσης κίνησης σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Oι πρώτες γραμμές παραγωγής θα ανοίξουν σε δύο μήνες στις νέες εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Jankomir, στα περίχωρα της κροατικής πρωτεύουσας Ζάγκρεμπ, στο πλαίσιο ενός πιλοτικού προγράμματος με την κροατική εταιρεία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ENNA.
Θα πρέπει να τεθούν σε πλήρη λειτουργία το δεύτερο τρίμηνο του 2024, ενώ η μαζική παραγωγή αναμένεται το 2025, δήλωσε η Τζάνες Μέσαριτς.
Είπε ότι το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας SineStack ενσωματώνει για πρώτη φορά μια μπαταρία, έναν μετατροπέα, ένα κλιματιστικό και ένα σύστημα πυρόσβεσης σε μια μονάδα 790 κιλοβάτ/ώρα, μειώνοντας τις απώλειες μεταγωγής και τη χρήση ενέργειας.
«Επικεντρωνόμαστε στο να έχουμε ένα προϊόν με έδρα την Ευρώπη, με περισσότερους από 100 μηχανικούς να εργάζονται σε ένα πρωτότυπο της μπαταρίας», δήλωσε η η Τζάνες Μέσαριτς, προσθέτοντας ότι η ομάδα της εταιρείας στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει μεγάλη εμπειρία με συστήματα αποθήκευσης ενέργειας.
«Δεν περιμέναμε μια τέτοια έκρηξη ενδιαφέροντος», είπε, προσθέτοντας ότι τα πρώτα πιστοποιητικά για την εγκατάσταση πιλοτικών συστημάτων θα εκδοθούν σε αγοραστές στην Κροατία και τη Γερμανία. «Μιλάμε με όλους στην Ευρώπη, αλλά θα θέλαμε να λανσάρουμε το προϊόν πρώτα στα Βαλκάνια».