Η μετάβαση σε 40% πράσινο χάλυβα θα πρόσθετε μόλις 57 ευρώ στην τιμή αυτοκόλλητης ετικέτας ενός ηλεκτρικού οχήματος το 2030, σύμφωνα με το Transport & Environment (T&E), το οποίο δημοσίευσε ανάλυση που βασίζεται σε μελέτη της εταιρείας συμβούλων Ricardo.

Η μετάβαση σε 100% πράσινο χάλυβα μέχρι το 2040 θα κοστίσει μόνο 8 ευρώ περισσότερο ανά ηλεκτρικό όχημα από τον συμβατικό χάλυβα λόγω της τιμολόγησης του CO2 και της πτώσης του κόστους παραγωγής πράσινου χάλυβα, δήλωσε η T&E.

Ο χάλυβας που παράγεται με πράσινο υδρογόνο και ηλεκτρικούς κλιβάνους τόξου, ή παράγεται από σκραπ, μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 από την παραγωγή αυτοκινήτων στην Ευρώπη κατά 6,9 Mt το 2030, που ισοδυναμεί με την αποφυγή των ετήσιων εκπομπών 3,5 εκατομμυρίων αυτοκινήτων με ορυκτά καύσιμα, δείχνει η ανάλυση.

Ο οργανισμός πρόσθεσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε να γίνει η κύρια αγορά για την ευρωπαϊκή παραγωγή χάλυβα χαμηλού άνθρακα, εάν οι νομοθέτες θέσουν απαιτήσεις περιεχομένου. Η T&E δήλωσε ότι τουλάχιστον το 40% του χάλυβα στα νέα αυτοκίνητα θα πρέπει να απαιτείται να είναι πράσινος μέχρι το 2030, με αύξηση στο 75% το 2035 και στο 100% το 2040.

Ωστόσο, η εξασφάλιση των δισεκατομμυρίων ευρώ σε επενδύσεις που απαιτούνται για την παραγωγή χάλυβα χαμηλών εκπομπών άνθρακα θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την ύπαρξη μιας αξιόπιστης αγοράς απορρόφησης για τους παραγωγούς.

Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας βρίσκεται σε πολύ καλή θέση για να δημιουργήσει τη ζήτηση, καθώς σήμερα καταναλώνει το 17% του χάλυβα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η T&E κάλεσε τους νομοθέτες να συμβάλουν στη δημιουργία μιας αγοράς-πρωταγωνιστή για τον πράσινο χάλυβα στην Ευρώπη, θέτοντας στόχους για τις αυτοκινητοβιομηχανίες να χρησιμοποιούν όλο και μεγαλύτερη ποσότητα αυτού στα νέα αυτοκίνητα από το 2030.

Διαβάστε ακόμη