Από τη μία μεριά οι δυτικές κυρώσεις στις ρωσικές εξαγωγές νικελίου και από την άλλη η μείωση της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα (για την παραγωγή των μπαταριών τους χρησιμοποιείται το νικέλιο) οδήγησαν στη ματαίωση της επένδυσης του γερμανικού γίγαντα της χημικής βιομηχανίας, BASF, στην Ινδονησία με στόχο την κατασκευή μονάδας παραγωγής νικελίου – κοβαλτίου.
Υπενθυμίζεται ότι η χημική εταιρεία BASF ανακοίνωσε στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας ότι το θα απέχει από μια πιθανή επένδυση δισεκατομμυρίων ευρώ για την παραγωγή πρώτων υλών μπαταριών στην Ινδονησία. Το σχέδιο για την κατασκευή δικής της μονάδας παραγωγής νικελίου-κοβαλτίου μαζί με τον γαλλικό όμιλο εξόρυξης Eramet δεν θα συνεχιστεί πλέον, ανακοίνωσε το βράδυ της Δευτέρας 24 Ιουνίου η εισηγμένη στο DAX εταιρεία.
Η επανεξέταση αυτής της επένδυσης, η οποία σύμφωνα με εκτιμήσεις θα κόστιζε έως και 2,4 δισ. ευρώ, είχε τραβήξει από το 2020.
Η Ινδονησία είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός νικελίου στον κόσμο, ενός από τα σημαντικότερα μέταλλα για την παραγωγή μπαταριών υψηλής απόδοσης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες και παραγωγοί μπαταριών έχουν ήδη επενδύσει σε εξορύξεις στην Ινδονησία – ιδίως κινεζικές εταιρείες έχουν εξασφαλίσει τα κοιτάσματα.
Η BASF ήθελε να δημιουργήσει τη δική της πρόσβαση για την προμήθεια πρώτων υλών για την παραγωγή μπαταριών της, υπενθυμίζει η Handelsblatt.
Η ενασχόληση με τα υλικά μπαταριών είναι μία από τις βασικές αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις για τη χημική εταιρεία την επόμενη δεκαετία. Η BASF δικαιολογεί την απόσυρσή της με το γεγονός ότι η παγκόσμια αγορά έχει αλλάξει σημαντικά από την έναρξη του έργου.
Οι επιλογές προμήθειας και, συνεπώς, η διαθεσιμότητα νικελίου για μπαταρίες έχουν βελτιωθεί σημαντικά για την BASF.
«Συνεπώς, η BASF δεν βλέπει πλέον την ανάγκη για μια τόσο σημαντική επένδυση προκειμένου να διασφαλίσει τη σταθερή προμήθεια μετάλλων», δήλωσε ο Άνουπ Κοτάρι (Anup Kothari), υπεύθυνος για τις δραστηριότητες υλικών μπαταριών στο Διοικητικό Συμβούλιο της BASF. Όλες οι τρέχουσες δραστηριότητες αξιολόγησης και διαπραγμάτευσης έχουν ακυρωθεί.
Χαμηλότερη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, χαμηλότερη ζήτηση για νικέλιο
Ωστόσο, πίσω από αυτό το βήμα θα υπάρχουν και οικονομικές εκτιμήσεις. Λόγω της αδύναμης οικονομίας, η BASF έχει περικόψει ολόκληρο το επενδυτικό της πρόγραμμα για τα επόμενα χρόνια. Μια εξαίρεση αποτελεί η κατασκευή μιας νέας μεγάλης εγκατάστασης στη νότια Κίνα, η οποία θα κοστίσει 10 δισ. ευρώ.
Η εταιρεία θα πρέπει να καλύψει το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών αυτών μεταξύ 2023 και 2025.
Επιπλέον, η βελτιωμένη διαθεσιμότητα του νικελίου στην παγκόσμια αγορά συνδέεται πιθανώς και με την εξασθένηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στις ΗΠΑ και τη Γερμανία ειδικότερα, πωλούνται σημαντικά λιγότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από ό,τι αναμενόταν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μαζί με την Ινδονησία, η Ρωσία είναι ένας από τους κορυφαίους προμηθευτές νικελίου. Εδώ και λίγες εβδομάδες, το μέταλλο που προέρχεται από τη Ρωσία δεν μπορεί πλέον να διαπραγματεύεται στα χρηματιστήρια εμπορευμάτων του Λονδίνου και του Σικάγο – συνέπεια των αυστηρότερων κυρώσεων.
Ωστόσο, η Ρωσία έχει ήδη εκτρέψει τις εξαγωγές νικελίου της προς την Κίνα ούτως ή άλλως.
Η BASF θέλει να εξασφαλίσει «ασφαλή, υπεύθυνη και βιώσιμη προμήθεια κρίσιμων πρώτων υλών», ακόμη και χωρίς τις δικές της εγκαταστάσεις παραγωγής, σύμφωνα με το δελτίο τύπου, κάτι περιλαμβάνει επίσης τις αγορές στην Ινδονησία.
Διαβάστε ακόμη