Το λίθιο μπαταριώνμετάλλων δείχνει δειλά σημάδια ζωής, καθώς η υποχώρηση που συγκλόνισε την αγορά πέρυσι έχει επιβάλει τις προϋποθέσεις για ανάκαμψη, σύμφωνα με το Bloomberg.

Η τιμή spot του ανθρακικού λιθίου στην Κίνα – το βασικό υλικό που χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία ηλεκτρικών οχημάτων – έχει ανακάμψει στο υψηλότερο επίπεδο από τον Δεκέμβριο μετά την κατάρρευσή της κατά 80% και πλέον το 2023. Στο Χρηματιστήριο Συμβολαίων Μελλοντικής Εκπλήρωσης της Γκουανγκζού, εν τω μεταξύ, το πιο ενεργό συμβόλαιο έχει αυξηθεί κατά περισσότερο από το ένα πέμπτο τον τελευταίο μήνα.

Το λίθιο είναι ένα βασικό αγαθό για την ενεργειακή μετάβαση, δεδομένου του ρόλου του στις μπαταρίες, αλλά η παγκόσμια υπερπληθώρα τορπίλισε τις τιμές πέρυσι, καθώς η προσφορά ξεπέρασε τη ζήτηση. Παρά την αναταραχή, οι μεγάλοι παραγωγοί διατηρούν την πίστη τους, με την 1η Albemarle Corp. να υποστηρίζει ότι οι χαμηλές τιμές δεν είναι βιώσιμες και την 2η SQM να προχωρά σε επεκτάσεις καθώς διατηρεί θετικές προοπτικές.

Η κρίση ώθησε ορισμένους παραγωγούς να μειώσουν την παραγωγή. Μεταξύ αυτών, η Core Lithium Ltd. ανέστειλε ορισμένες εργασίες εξόρυξης για να μειώσει το κόστος σε μετρητά, επικαλούμενη τη «σημαντική πτώση» των τιμών.

«Η αγορά λιθίου εξισορροπεί, με τη βιομηχανία να περιορίζει την παραγωγή και τα έργα», ανέφερε η UBS Group AG σε πρόσφατη έκθεσή της, προειδοποιώντας παράλληλα ότι παραμένει πλεόνασμα. Έχει σημειωθεί πρόοδος στη συνολική ισορροπία «αλλά τονίζουμε ότι θα μπορούσε να είναι παροδική, αν το κλίμα για τις τιμές ανυψωθεί πολύ μακριά, πολύ γρήγορα», πρόσθεσε.

Στην Κίνα, ο κλάδος επικεντρώνεται στις εικασίες ότι μια περιβαλλοντική καταστολή σε έναν κόμβο εφοδιασμού θα μπορούσε να προκαλέσει διαταραχές, προσθέτοντας στις δυτικές περικοπές.

Ωστόσο, δεν είναι όλοι πεπεισμένοι για την ανάκαμψη. Το ράλι στα συμβόλαια λιθίου «δεν θα πρέπει να ερμηνευτεί ως το τέλος της bear market», αναφέρει σε σημείωμά της η Goldman Sachs Group Inc. Το πλεόνασμα παραμένει σημαντικό, προειδοποίησε.

Στο BloombergNEF, ο αναλυτής Allan Ray Restauro ήταν επίσης επιφυλακτικός. «Τα βραχυπρόθεσμα κέρδη των τιμών είναι πιθανότατα άμεσες επιπτώσεις της περιβαλλοντικής καταστολής στην Κίνα», είπε. Τίποτα ρητό δεν δείχνει ένα διαρκές ράλι, καθώς, παρά τις περικοπές της προσφοράς και την επιβράδυνση των έργων, η προσφορά θα ξεπεράσει τη ζήτηση, είπε.