Μια μεγάλη επιχείρηση νικελίου που υποστηρίζεται από τον όμιλο Trafigura, χρειάζεται υποστήριξη από έναν νέο επενδυτή, ο εμπορικός γίγαντας αρνήθηκε να συνεισφέρει περισσότερα κεφάλαια για ένα πρόγραμμα διάσωσης της γαλλικής κυβέρνησης που αφορά την προβληματική εξορυκτική βιομηχανία της Νέας Καληδονίας, όπως γράφει το Bloomberg.
Το γαλλικό έδαφος, ένα απομακρυσμένο αρχιπέλαγος στον Νότιο Ειρηνικό, θεωρούνταν κάποτε το μέλλον της παραγωγής νικελίου και προσέλκυσε επενδύσεις δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αντ’ αυτού, όμως, έγινε συνώνυμο της υπερβολής του τομέα, με τα έργα να πλήττονται από τεχνικές ατυχίες και υψηλό κόστος. Η πίεση στην τοπική βιομηχανία αυξήθηκε ραγδαία το τελευταίο έτος, καθώς οι τιμές του νικελίου έπεσαν πάνω από 40%.
Η γαλλική κυβέρνηση συναντήθηκε με τους βασικούς μετόχους τριών εργοστασίων επεξεργασίας αυτό το μήνα – την Trafigura, την αντίπαλη μεταλλευτική και εμπορική εταιρεία Glencore Plc και τη γαλλική Eramet SA – προσπαθώντας να καταλήξει σε μια συμφωνία διάσωσης για μια βιομηχανία που αποτελεί τον κύριο εργοδότη της περιοχής.
Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, η γαλλική κυβέρνηση ζήτησε από την Trafigura να συνεισφέρει νέα κεφάλαια στην Prony Resources Nouvelle-Caledonie, η οποία της ανήκει εν μέρει και στην οποία με τη σειρά της ανήκει το ορυχείο Goro. Ο εμπορικός οίκος αρνήθηκε, με αποτέλεσμα η Prony να πρέπει να αναζητήσει νέο επενδυτή αν πρόκειται να εξασφαλίσει ένα κρατικό δάνειο-γέφυρα, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα.
Η Trafigura αρνήθηκε να σχολιάσει. Το γαλλικό υπουργείο Οικονομικών επιβεβαίωσε τις συνομιλίες με τις εταιρείες, ενώ αρνήθηκε να σχολιάσει περαιτέρω. Εκπρόσωπος της Prony αρνήθηκε να σχολιάσει καθώς οι συζητήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη.
Ένα παρόμοιο δάνειο-γέφυρα προετοιμάζεται για την Societe Le Nickel, όπου η Eramet κατέχει πλειοψηφικό πακέτο μετοχών, σύμφωνα με έναν από τους ανθρώπους που γνωρίζουν το θέμα.
Γαλλική προσφορά
Η γαλλική κυβέρνηση προσφέρει περίπου 200 εκατ. ευρώ (217 εκατ. δολάρια) σε ελάφρυνση του ενεργειακού κόστους για τη βιομηχανία νικελίου της Νέας Καληδονίας, δήλωσαν δύο από τους ανθρώπους που γνωρίζουν το θέμα. Παρόλα αυτά, δεν είναι σαφές ότι αυτό θα είναι αρκετό: τον περασμένο Νοέμβριο, ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Bruno Le Maire υπολόγισε τις συνολικές χρηματοδοτικές ανάγκες των τριών εταιρειών νικελίου της επικράτειας σε 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ.
Τα εργοστάσια της Νέας Καληδονίας, τα οποία εδώ και καιρό αγωνίζονται λόγω του υψηλού ενεργειακού κόστους και των κοινωνικών αναταραχών, είχαν να αντιμετωπίσουν ένα κύμα νέας προσφοράς από τα ινδονησιακά χυτήρια που προκάλεσε την κατακόρυφη πτώση των τιμών του νικελίου. Η πτώση έχει ήδη αναγκάσει τις επιχειρήσεις υψηλότερου κόστους στην Αυστραλία να κλείσουν, παρά την αυξανόμενη ζήτηση για το μέταλλο από τον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Glencore επιδιώκει να παραμείνει μέτοχος της Koniambo Nickel SAS, η οποία διαθέτει ορυχεία νικελίου και εργοστάσιο σιδηρονικελίου στην επικράτεια. Ωστόσο, έχει προτείνει τη ναρκοθέτηση του εργοστασίου, ενώ θα συνεχίσει να εξάγει μετάλλευμα, γεγονός που θα επηρεάσει έως και 1.000 θέσεις εργασίας, δήλωσε ένας από τους ανθρώπους. Η εταιρεία δήλωσε τον Σεπτέμβριο ότι θα σταματήσει τη χρηματοδότηση της Koniambo Nickel, στην οποία κατέχει ποσοστό 49%, στα τέλη Φεβρουαρίου. Το υπόλοιπο της εταιρείας ανήκει στην Societe Miniere Sud Pacifique, μια ημι-δημόσια εταιρεία που διοικείται από τις τοπικές κυβερνήσεις της Νέας Καληδονίας.
Η Glencore και η Eramet αρνήθηκαν να σχολιάσουν. Εκπρόσωπος της SMSP δήλωσε ότι δεν συζητά το κλείσιμο του εργοστασίου και ότι η προστασία όσο το δυνατόν περισσότερων θέσεων εργασίας παραμένει προτεραιότητα.
Η Trafigura κατέχει το 19% της Prony Resources Nouvelle-Caledonie, η οποία διαχειρίζεται το ορυχείο Goro και ένα εργοστάσιο που παράγει μια εξειδικευμένη μορφή νικελίου για μπαταρίες. Η Eramet κατέχει το 56% της Societe Le Nickel, η οποία διαθέτει ορυχεία και ένα εργοστάσιο σιδηρονικελίου, και έχει επίσης αποκλείσει προηγουμένως περαιτέρω διασώσεις για τη θυγατρική της.