Οι ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου της Αρκτικής προς την Κίνα πρόκειται να αυξηθούν απότομα τον Απρίλιο, αφού οι πωλητές προσέφεραν μεγάλες εκπτώσεις και αποστολή με μη εγκεκριμένα δεξαμενόπλοια για να αντιμετωπίσουν το αμερικανικό εμπάργκο, δήλωσαν η εταιρεία αναλύσεων Vortexa και δύο Ρώσοι traders πετρελαίου.

Το ένα δέκατο των θαλάσσιων εξαγωγών πετρελαίου της Ρωσίας αποτελεί την επιχείρηση πετρελαίου της Αρκτικής που διακόπηκε από τις σαρωτικές κυρώσεις της Ουάσινγκτον που επιβλήθηκαν τον Ιανουάριο σε όλα σχεδόν τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν προμήθειες από ποιότητες όπως η ARCO, η Novy port και η Varandey, και ο παραγωγός Gazprom Neft, σύμφωνα με το Reuters.

Για να αποφύγουν τους περιορισμούς, τα φορτία αυτά περνούν από τα διεθνή ύδατα στα ανοικτά της Σιγκαπούρης και της Μαλαισίας για να μεταφερθούν σε πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου (VLCC) που δεν έχουν υποστεί κυρώσεις, μια διαδικασία γνωστή ως μεταφορές από πλοίο σε πλοίο (STS), πριν κατευθυνθούν προς την Κίνα, δήλωσαν οι traders και η ανώτερη αναλύτρια της Vortexa Emma Li.

Η Li εκτίμησε ότι τουλάχιστον 4 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου της Αρκτικής ολοκλήρωσαν STS την περασμένη εβδομάδα και άλλα 16 εκατομμύρια έχουν φτάσει ή θα φτάσουν στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας αυτόν τον μήνα.

Οι εισαγωγές πετρελαίου από την Αρκτική στην Κίνα πρόκειται να ανακάμψουν, δεδομένης της άφθονης προσφοράς, αλλά ο όγκος που τελικά θα εκφορτωθεί θα ποικίλλει, ανάλογα με τα εμπόδια της εφοδιαστικής και το αγοραστικό ενδιαφέρον των κινεζικών διυλιστηρίων, πρόσθεσε η ίδια.

Κίνα: Εισαγωγές 25.000 βαρελιών ημερησίως αρκτικού πετρελαίου τον Μάρτιο

Η Lukoil και η Gazprom Neft δεν απάντησαν αμέσως στα αιτήματα του Reuters για σχόλια.

Η Κίνα εισήγαγε 25.000 βαρέλια ημερησίως αρκτικού πετρελαίου τον Μάρτιο, σύμφωνα με τη Vortexa.

Ένας από τους traders δήλωσε ότι τέτοιες μεταφορές χρησιμοποιούνται επειδή πολλοί Κινέζοι αγοραστές απαιτούν το πετρέλαιο να μεταφέρεται με πλοία που δεν υπόκεινται σε κυρώσεις, ώστε να αποφεύγεται ο κίνδυνος δευτερογενών κυρώσεων και είναι πρόθυμοι να πληρώσουν υψηλότερες τιμές για αυτά τα φορτία.

Για παράδειγμα, το μη κυρωμένο VLCC Atila φόρτωσε 2,07 εκατομμύρια βαρέλια ARCO από δύο δεξαμενόπλοια που είχαν υποστεί κυρώσεις τον Μάρτιο στα ύδατα της ευρύτερης Σιγκαπούρης και εκφόρτωσε το φορτίο στο λιμάνι Dongying στην ανατολική επαρχία Shandong τον Απρίλιο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Kpler.

Το Atila είχε συμμετάσχει στο παρελθόν σε μεταφορές STS για ιρανικό πετρέλαιο.

Οι αρκτικές ποιότητες παράγονται στις βόρειες περιοχές της Ρωσίας, όπου οι σκληρές καιρικές συνθήκες επηρεάζουν την παραγωγή και την εφοδιαστική, έτσι ώστε η δημιουργία ενός πετρελαϊκού έργου να απαιτεί γιγαντιαίες επενδύσεις.

Διαβάστε ακόμη