Οι εισαγωγές αργού πετρελαίου της Κίνας από τον κορυφαίο προμηθευτή Ρωσία αυξήθηκαν κατά 1% το 2024 σε επίπεδο ρεκόρ σε σχέση με το 2023, ενώ οι αγορές από τη Σαουδική Αραβία μειώθηκαν κατά 9%, όπως έδειξαν τα στοιχεία τη Δευτέρα, καθώς τα διυλιστήρια κυνήγησαν τις μειωμένες ρωσικές προμήθειες για να αντιμετωπίσουν τα αποδυναμωμένα περιθώρια κέρδους.

Ο όγκος από τη Ρωσία – συμπεριλαμβανομένων των προμηθειών από αγωγούς και θαλάσσιες μεταφορές – ανήλθε σε 108,5 εκατομμύρια μετρικούς τόνους, σύμφωνα με τη Γενική Διοίκηση Τελωνείων της Κίνας, που ισοδυναμεί με 2,17 εκατομμύρια βαρέλια ανά ημέρα (bpd).

Οι θαλάσσιες προμήθειες από τη Ρωσία υποστηρίχθηκαν από τη ζήτηση τόσο από ανεξάρτητα διυλιστήρια όσο και από κρατικές μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες, καθώς και από την κυβερνητική εντολή για αποθεματοποίηση, ανέφερε το Reuters.

Η Σαουδική Αραβία, ο μεγαλύτερος παραγωγός του Οργανισμού Πετρελαιοεξαγωγικών Κρατών (ΟΠΕΚ) απέστειλε 78,64 εκατομμύρια τόνους ή περίπου 1,57 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως, έναντι 1,72 εκατομμυρίων βαρελιών ημερησίως το 2023.

Για το μεγαλύτερο μέρος του 2024, οι εισαγωγές σαουδαραβικού αργού της Κίνας περιορίστηκαν από το αυξανόμενο μερίδιο φθηνότερου πετρελαίου από τη Ρωσία και το Ιράν λόγω των υψηλότερων τιμών. Το μερίδιο αγοράς της Σαουδικής Αραβίας ανέκαμψε το τέταρτο τρίμηνο μετά τις απότομες περικοπές τιμών από τον βασιλιά του ΟΠΕΚ και τη μείωση της ιρανικής προσφοράς.

Οι συνολικές εισαγωγές αργού πετρελαίου στην Κίνα, τον κορυφαίο αγοραστή αργού πετρελαίου στον κόσμο, μειώθηκαν κατά 1,9% πέρυσι, στην πρώτη ετήσια πτώση τους εκτός της πτώσης που προκλήθηκε από πανδημία, καθώς η χλιαρή οικονομική ανάπτυξη και η κορύφωση της ζήτησης καυσίμων μείωσαν τις αγορές.

Οι εισαγωγές από τη Μαλαισία, έναν κορυφαίο κόμβο μεταφόρτωσης για το πετρέλαιο που υπόκειται σε κυρώσεις από το Ιράν και τη Βενεζουέλα, σημείωσαν πέρυσι άλμα 28% σε 70,38 εκατ. τόνους ή 1,41 εκατ. βαρέλια ημερησίως, κατατάσσοντάς την στην τρίτη θέση μετά τη Σαουδική Αραβία.

Διαβάστε ακόμη