Οι εισαγωγές μαζούτ της Κίνας αναμένεται να μειωθούν στις αρχές του 2025 μετά την αύξηση του φόρου εισαγωγής του προϊόντος από την 1η Ιανουαρίου, γεγονός που ωθεί ορισμένους πωλητές να μειώσουν τις τιμές για να ενισχύσουν τη ζήτηση, δήλωσαν διάφορες εμπορικές πηγές που γνωρίζουν το θέμα, σύμφωνα με το Reuters.
Η αύξηση των εισαγωγικών δασμών, η οποία έρχεται να προστεθεί σε μια ξεχωριστή πολιτική τον περασμένο Οκτώβριο για τη μείωση των φορολογικών εκπτώσεων στις αποστολές μαζούτ, θα συμπιέσει περαιτέρω τα περιθώρια κέρδους για τον τομέα διύλισης της Κίνας, ο οποίος υποφέρει από τα ισχνά περιθώρια κέρδους από πέρυσι.
Τα μικρότερα διυλιστήρια, ιδίως εκείνα που δεν έχουν ή δεν διαθέτουν ποσοστώσεις εισαγωγής αργού πετρελαίου, προμηθεύονται μαζούτ ως πρώτη ύλη για την παραγωγή καυσίμων μεταφοράς υψηλότερης αξίας.
Η επιβράδυνση των εισαγωγών της Κίνας αναμένεται να επιβαρύνει περαιτέρω τις τιμές αναφοράς του μαζούτ στην περιοχή, οι οποίες έχουν υποχωρήσει από το προηγούμενο τρίμηνο λόγω της άφθονης προσφοράς.
Στα τέλη του 2024, το Πεκίνο προσάρμοσε τους εισαγωγικούς δασμούς για ορισμένα εμπορεύματα, με το ποσοστό για το μαζούτ να αυξάνεται στο 3% από 1% από την 1η Ιανουαρίου.
Σύμφωνα με τον νέο κανόνα που τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου, η κυβέρνηση αφαίρεσε επίσης τον τελωνειακό κωδικό για το «άλλο μαζούτ και άλλο βαρύ πετρέλαιο», μια αλλαγή που, σύμφωνα με τους εμπόρους, θα μπορούσε να βοηθήσει στον περιορισμό της λανθασμένης επισήμανσης του αργού πετρελαίου ως καυσίμου υπολειμμάτων που παρακάμπτει τους περιορισμούς των ποσοστώσεων.
Τα ασφάλιστρα spot για το ρωσικό μαζούτ M100, μια δημοφιλής επιλογή πρώτης ύλης για τα κινεζικά διυλιστήρια, έχουν μειωθεί κατά 10 έως 15 δολάρια σε επίπεδα κάτω των 60 δολαρίων ανά μετρικό τόνο στις τιμές του μαζούτ Σιγκαπούρης 380-cst για τον Ιανουάριο από τον περασμένο μήνα.
Οι εισαγωγές της Κίνας είχαν ήδη μειωθεί τον Δεκέμβριο εν μέσω χαμηλών περιθωρίων διύλισης.
Οι εισαγωγές μαζούτ μειώθηκαν κάτω από 1,7 εκατομμύρια τόνους (348.225 βαρέλια ανά ημέρα) τον Δεκέμβριο, όπως έδειξαν τα στοιχεία παρακολούθησης πλοίων από την Kpler και την LSEG, αφού έφτασαν σε υψηλό επτά μηνών, 2,55 εκατομμύρια τόνους τον Νοέμβριο.
Οι έμποροι παρακολουθούν επίσης πώς το κρατικό γραφείο φορολογίας θα αναπτύξει σε όλη την Κίνα τα σχέδια για τη μείωση των εκπτώσεων φόρου κατανάλωσης που λαμβάνουν τα διυλιστήρια όταν πωλούν βενζίνη και πετρέλαιο ντίζελ που διυλίζονται από εισαγόμενο μαζούτ.
Διαβάστε ακόμη