Η Sinopec ανακοίνωσε σήμερα, Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου ότι αναμένει η κατανάλωση πετρελαίου στην Κίνα να κορυφωθεί μέχρι το 2027, καθώς η ζήτηση για ντίζελ και βενζίνη εξασθενεί, ενώ σημειώνει ότι η επερχόμενη κυβέρνηση Τραμπ αποτελεί μεγάλο ερωτηματικό για τη βιομηχανία ενέργειας της Κίνας. Η κορύφωση το 2027 θα είναι το πολύ 800 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι ή 16 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, δήλωσε ο κρατικός ενεργειακός κολοσσός. Πρόκειται για μια πιο σαφή πρόβλεψη σε σχέση με πέρυσι, όταν η Sinopec εκτιμούσε ότι η κορύφωση θα κυμαινόταν γύρω από τους 800 εκατομμύρια τόνους μεταξύ 2026 και 2030. Αυτό θα ήταν αύξηση από τους 750 εκατομμύρια τόνους που καταναλώθηκαν το 2024. Το επίπεδο αυτό φέτος μειώθηκε περίπου 10 εκατομμύρια τόνους σε σχέση με πέρυσι και ήταν η δεύτερη ετήσια μείωση τα τελευταία 20 χρόνια, σύμφωνα με την πρόβλεψη της εταιρείας.

Η δεύτερη θητεία του Ντόναλντ Τραμπ θα είναι καθοριστική για το 2025, δήλωσε η Wang Pei, αναπληρώτρια γενική διευθύντρια του Ινστιτούτου Οικονομικών και Ανάπτυξης της Sinopec, προσθέτοντας ότι η μεγαλύτερη αβεβαιότητα για την αγορά είναι το πώς οι πιθανές αλλαγές στο καθεστώς κυρώσεων των ΗΠΑ θα επηρεάσουν τις εξαγωγές πετρελαίου του Ιράν, οι οποίες ανέρχονται σε 1,5 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα. Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος αγοραστής πετρελαίου του Ιράν, με το μεγαλύτερο ποσοστό να πηγαίνει σε ανεξάρτητους διυλιστήρια. Αλλαγές στην περιβαλλοντική πολιτική, καθώς και εμπόδια στο εμπόριο και την τεχνολογία, θα επηρεάσουν την οικονομία και την ενεργειακή μετάβαση της Κίνας, δήλωσε, αναφερόμενη στον σημαντικό αντίκτυπο του τελευταίου εμπορικού πολέμου.

Ωστόσο, η Wang πρόσθεσε ότι ο Τραμπ θα μπορούσε επίσης να μειώσει τις εντάσεις στην Ουκρανία και τη Μέση Ανατολή, αφαιρώντας κάποιο ρίσκο από τις αγορές. Η Sinopec ανέφερε ότι η ευρύτερη χρήση LNG και ηλεκτρικών οχημάτων θα μειώσει τη ζήτηση για βενζίνη και ντίζελ και ότι ο τομέας των πετροχημικών θα καταναλώνει τελικά περισσότερο πετρέλαιο από τον τομέα των μεταφορών.

Η ζήτηση για ντίζελ αναμένεται να μειωθεί κατά 5,5% σε σχέση με πέρυσι και να φτάσει τους 174 εκατομμύρια τόνους, καθώς τα φορτηγά που καίνε LNG αντιπροσώπευαν το 22% των πωλήσεων φορτηγών το πρώτο τρίμηνο του 2024. Η ζήτηση για βενζίνη αναμένεται να μειωθεί κατά 2,4% στους 173 εκατομμύρια τόνους το 2025. Τα ηλεκτρικά οχήματα θα απομακρύνουν περίπου 26 εκατομμύρια τόνους ή το 15% της κατανάλωσης βενζίνης. Από τα τρία βασικά διυλισμένα προϊόντα, μόνο η χρήση καυσίμου αεροπορικών κινητήρων αναμένεται να αυξηθεί, κατά 7% φτάνοντας τους 45,5 εκατομμύρια τόνους.

Ο τομέας των πετροχημικών αναμένεται να αντιπροσωπεύει το 55% της κατανάλωσης πετρελαίου το 2060, από 22% το 2024, ανέφερε η Sinopec. Η παραγωγή αργού πετρελαίου της Κίνας αναμένεται να φτάσει τα 215 εκατομμύρια τόνους το 2025, με τη δυνατότητα διύλισης πετρελαίου να κυμαίνεται μεταξύ 960 και 970 εκατομμυρίων τόνων ετησίως. Η παραγωγή αργού πετρελαίου για τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο φέτος ήταν 194,92 εκατομμύρια τόνοι, σημειώνοντας αύξηση 1,9% σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με τα κυβερνητικά στοιχεία.

Η Sinopec ανέφερε επίσης ότι η κατανάλωση φυσικού αερίου στην Κίνα μπορεί να κορυφωθεί νωρίτερα, αλλά σε υψηλότερο επίπεδο από ό,τι προέβλεψε πέρυσι. Μέχρι το 2030, η κατανάλωση φυσικού αερίου στην Κίνα αναμένεται να φτάσει τα 570 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (bcm) και να παραμείνει σταθερή γύρω από τα 620 bcm μεταξύ 2035 και 2040. Στην πρόβλεψη της περασμένης χρονιάς, η Sinopec είχε εκτιμήσει ότι η κατανάλωση φυσικού αερίου θα παραμείνει σταθερή στα 610 bcm γύρω από το 2040. Η κατανάλωση φυσικού αερίου αναμένεται να φτάσει τα 458 bcm το 2025, με αύξηση 6,6% σε σχέση με πέρυσι, πρόσθεσε η Sinopec. Επίσης, αναμένει ότι οι εκπομπές CO2 από δραστηριότητες που σχετίζονται με την ενέργεια στην Κίνα θα κορυφωθούν σε υψηλότερο επίπεδο. Οι εκπομπές CO2 που σχετίζονται με την ενέργεια αναμένεται να κορυφωθούν πριν το 2030 σε επίπεδα μεταξύ 10,8 δισεκατομμυρίων και 11,12 δισεκατομμυρίων τόνων. Σύμφωνα με την πρόβλεψη της περασμένης χρονιάς, η κορύφωση αναμενόταν γύρω από τα 10,1 δισεκατομμύρια τόνους μεταξύ 2026 και 2030.

Διαβάστε ακόμη