Το Πολεμικό Ναυτικό της Ελλάδας επεκτείνει για έκτη κατά σειρά φορά τις ναυτικές ασκήσεις στον Λακωνικό Κόλπο, καθώς η χώρα επιδιώκει να αποτρέψει τη μεταφορά ρωσικών πετρελαϊκών φορτίων ανοιχτά των ακτών της, σύμφωνα με το Bloomberg. Η νέα παράταση ισχύει για τέσσερις μήνες.
Οι ασκήσεις, οι οποίες επρόκειτο να τελειώσουν στις 15 Νοεμβρίου, θα συνεχιστούν τώρα μέχρι τα μέσα Μαρτίου – περισσότερο από δέκα μήνες μετά την πρώτη τους έναρξη – σύμφωνα με ανακοίνωση στην ιστοσελίδα της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού.
Ο Λακωνικός Κόλπος έγινε κάποια στιγμή hotspot μεταξύ πλοίων και γερασμένων δεξαμενόπλοιων που μετέφεραν ρωσικό πετρέλαιο. Ως αποτέλεσμα, η Αθήνα ανακοίνωσε τον Μάιο ότι θα πραγματοποιούσε ναυτικές ασκήσεις στην περιοχή, απαγορεύοντας την είσοδο εμπορικών πλοίων.
Η κυβέρνηση είχε δηλώσει προηγουμένως ότι οι ασκήσεις αποσκοπούσαν στο να σταματήσουν τις μεταφορές φορτίων που χαρακτηρίζονται από τον παγκόσμιο παρατηρητή ναυτιλίας ως κίνδυνος για τη θαλάσσια ασφάλεια.
Ως αποτέλεσμα, οι μεταφορτώσεις ρωσικού πετρελαίου έχουν μεταφερθεί σε μια σειρά από νέες τοποθεσίες, συμπεριλαμβανομένων άλλων στη Μεσόγειο Θάλασσα, την Ερυθρά Θάλασσα και στα ανοικτά των ακτών της Δυτικής Αφρικής.
Σημειώνεται ότι οι μεταφορές ρωσικού πετρελαίου είναι μία από τις κύριες μεθόδους που χρησιμοποιούνται για να συγκαλύψουν την προέλευση ενός φορτίου πετρελαίου με σκοπό να αποφευχθούν οι κυρώσεις. Τα ρωσικά ναυτιλιακά συμφέροντα θεωρούσαν τον Λακωνικό Κόλπο ιδανικό, γιατί είναι προστατευμένος, βρίσκεται σε διεθνή ύδατα και είναι γεωγραφικά βολικός για δεξαμενόπλοια «σκιώδους στόλου» που προέρχονται από λιμάνια φόρτωσης της Μαύρης Θάλασσας.
Υπενθυμίζεται ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει ένα νέο πακέτο κυρώσεων με στόχο την αντιμετώπιση του «σκιώδους στόλου» δεξαμενόπλοιων που χρησιμοποιεί η Ρωσία για τη μεταφορά του πετρελαίου της στην αγορά. Το πακέτο, το οποίο η ΕΕ σκοπεύει να εγκρίνει πριν από το τέλος του έτους, αναμένεται να περιλαμβάνει και κυρώσεις κατά ατόμων που εμπλέκονται στο εμπόριο αυτό. Τα κράτη-μέλη βρίσκονται ακόμη σε διαπραγματεύσεις σχετικά με τις λεπτομέρειες των κυρώσεων, οι οποίες χρειάζονται ομόφωνη έγκριση από τα 27 κράτη-μέλη.
Διαβάστε ακόμη