Η κερδοφορία της παραγωγής ντίζελ στην Ευρώπη έχει μειωθεί στο χαμηλότερο επίπεδο των 15 μηνών, όπως υποδεικνύεται από το spread του ICE Gasoil crack. Αυτή η πτώση οφείλεται κυρίως στην αδύναμη κατανάλωση και στην άφιξη των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς ντίζελ, οδηγώντας σε πλεόνασμα καυσίμου ντίζελ στην αγορά.
Το ICE Gasoil crack, το οποίο μετρά το πλεόνασμα του ντίζελ σε σχέση με το αργό πετρέλαιο, μειώθηκε στο χαμηλότερο επίπεδό του από τον Μάιο του 2023. Αυτή η καθοδική τάση αντανακλά την ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, με την προσφορά ντίζελ να υπερβαίνει την κατανάλωση.
Επιπλέον, η αγορά μελλοντικών συμβολαίων ντίζελ βρίσκεται σε μια βαθιά δομή contango, όπου τα συμβόλαια που λήγουν αργότερα είναι πιο ακριβά από τα συμβόλαια που λήγουν νωρίτερα. Αυτό υποδεικνύει ότι υπάρχει περίσσεια καυσίμου ντίζελ διαθέσιμη, γεγονός που ασκεί πίεση προς τα κάτω στις τιμές.
Η έκπτωση του Σεπτεμβρίου σε σχέση με τον Οκτώβριο έχει φτάσει στο χαμηλότερο επίπεδό της από τα τέλη του 2022, εξαιρουμένων των ημερών λήξης συμβολαίων. Αυτό υποδηλώνει ότι η αγορά αναμένει πλεόνασμα καυσίμου ντίζελ τους επόμενους μήνες.
Η πτώση της κερδοφορίας του ντίζελ αποτελεί σημαντικό αντίθετο άνεμο για τους ευρωπαίους διυλιστήρια, οι οποίοι ενδέχεται να χρειαστεί να προσαρμόσουν τις λειτουργίες τους ή να αναζητήσουν εναλλακτικές αγορές για να διατηρήσουν την κερδοφορία τους. Η χαμηλή ζήτηση για καύσιμο τύπου ντίζελ στην Ευρώπη, ειδικά σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα, είναι ένας σημαντικός συντελεστής των σημερινών συνθηκών της αγοράς.
Διαβάστε ακόμη