Η Κίνα και η Σαουδική Αραβία ήταν οι κυριότεροι προορισμοί για τις ρωσικές εξαγωγές μαζούτ και VGO τον Ιούλιο, δήλωσαν οι έμποροι και έδειξαν τα στοιχεία της LSEG την Παρασκευή 16 Αυγούστου.

Οι ρωσικές θαλάσσιες εξαγωγές μαζούτ και VGO αυξήθηκαν τον περασμένο μήνα κατά 7% σε σχέση με τον Ιούνιο σε περίπου 4,05 εκατομμύρια μετρικούς τόνους, υποβοηθούμενες από την ολοκλήρωση της εποχικής συντήρησης στα ρωσικά διυλιστήρια.

Η εκτός σύνδεσης ικανότητα διύλισης πρωτογενούς πετρελαίου της Ρωσίας για τον Ιούλιο, στους 2,5 εκατ. τόνους, ήταν χαμηλότερη από το επίπεδο του Ιουνίου κατά περίπου 44%, σύμφωνα με υπολογισμούς του Reuters που βασίζονται σε στοιχεία από πηγές του κλάδου.

Από τότε που τέθηκε σε ισχύ το πλήρες εμπάργκο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα ρωσικά πετρελαιοειδή τον Φεβρουάριο του 2023, οι χώρες της Ασίας αποτελούν τον κύριο προορισμό για τις προμήθειες μαζούτ και VGO της Ρωσίας.

Τον Ιούλιο οι άμεσες αποστολές μαζούτ και VGO από ρωσικά λιμάνια προς την Κίνα αυξήθηκαν κατά 18% σε μηνιαία βάση και ανήλθαν σε 0,7 εκατομμύρια τόνους. Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η Κίνα εισάγει απευθείας μαζούτ και VGO για πρώτη ύλη διύλισης, συγκεντρώνοντάς το με αργό πετρέλαιο Urals.

Οι φορτώσεις προς τη Σαουδική Αραβία σχεδόν διπλασιάστηκαν από τον Ιούνιο σε 0,7 εκατομμύρια τόνους, που προορίζονται κυρίως για μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας κατά τη διάρκεια της θερμής καλοκαιρινής περιόδου, όταν η κατανάλωση ενέργειας κορυφώνεται, σύμφωνα με υπολογισμούς του Reuters και στοιχεία της LSEG.

Οι ρωσικές προμήθειες μαζούτ και VGO προς την Ινδία μειώθηκαν κατά 7% τον Ιούλιο σε 0,48 εκατ. τόνους, ενώ οι αποστολές «βρώμικων» πετρελαιοειδών προς τη Φουτζέιρα αυξήθηκαν σε 320.000 τόνους από 200.000 τόνους και προς την Τουρκία σε 264.00 τόνους από 95.500 τόνους.

Διαβάστε ακόμη