Προσωρινούς δασμούς στο κινεζικό βιοντίζελ πρόκειται να επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση, αφού, στην τελευταία από μια σειρά εμπορικών υποθέσεων κατά της Κίνας, διαπίστωσε ότι το καύσιμο πωλείται σε αθέμιτα χαμηλές τιμές στις ευρωπαϊκές αγορές.
Σύμφωνα με το Reuters, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία εποπτεύει την εμπορική πολιτική της ΕΕ, πρότεινε τον καθορισμό προσωρινών δασμών, στα μέσα Αυγούστου, μεταξύ 12,8% και 36,4%. Η έρευνα αναμένεται να συνεχιστεί μέχρι τον Φεβρουάριο, οπότε θα μπορούσαν να οριστούν οριστικοί δασμοί για πέντε χρόνια.
Υπενθυμίζεται πως η ΕΕ έχει ήδη ορίσει προσωρινούς δασμούς για τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα λόγω των αθέμιτων, κατά τη γνώμη της, επιδοτήσεων.
Για το βιοντίζελ, οι προτεινόμενοι δασμοί είναι 12,8% για τα προϊόντα του ομίλου EcoCeres, 36,4% για τον όμιλο Jiaao, συμπεριλαμβανομένης της Zhejiang Jiaao Enproenergy Co και 25,4% για τις εξαγωγές του ομίλου Zhuoyue, συμπεριλαμβανομένης της Longyan Zhuoyue New Energy Co.
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Βιοντίζελ (EBB), το οποίο υπέβαλε την καταγγελία, δήλωσε νωρίτερα αυτόν τον μήνα ότι η «πλημμύρα» βιοντίζελ από την Κίνα έχει καταστροφικές συνέπειες για την παραγωγή της ΕΕ.
Η Chevron Renewable Energy Group είχε απολύσει Γερμανούς εργαζόμενους, η Shell είχε διακόψει την κατασκευή ενός ολλανδικού εργοστασίου, η BP είχε διακόψει ένα έργο στη Γερμανία και η Argent Energy είχε κλείσει ένα βιοδιυλιστήριο, ανέφερε το EBB. «Αν και οι κινεζικές εισαγωγές δεν είναι ο μόνος λόγος για αυτές τις αποφάσεις, το ντάμπινγκ στο βιοντίζελ έχει συμβάλει στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι παραγωγοί», συμπλήρωσε.
Υπενθυμίζεται ότι, κινεζικές εταιρείες εξήγαγαν 1,8 εκατομμύρια τόνους βιοντίζελ στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2023, το 90% του συνόλου των εξαγωγών.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Βιοκαυσίμων με βάση τα απόβλητα και τα προηγμένα βιοκαύσιμα δήλωσε ότι χαιρετίζει τα μέτρα, προσθέτοντας ότι πιστεύει ότι θα οδηγήσουν στην ομαλοποίηση των συνθηκών της αγοράς από μια «εξαιρετικά δυσμενή» κατάσταση από τα τέλη του 2022.
Διαβάστε ακόμη