Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) διαμαρτύρεται με την επιστολή της στον Υπουργό Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκο, εξηγώντας ότι είναι αδύνατη η επιβίωση των πρατηρίων με την εφαρμογή πλαφόν στα καύσιμα, καθώς ο κλάδος βρίσκεται οικονομική ασφυξία, σηκώνοντας επί σειρά ετών το βάρος όλων των αυξήσεων της αγοράς, καθώς και της εφαρμογής νέων νομοθετικών υποχρεώσεων.
«Οι υψηλές τιμές και η διαμόρφωση των τιμών δεν οφείλονται στους πρατηριούχους», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην επιστολή.
Η επιστολή προς τον Τάκη Θεοδωρικάκο
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Στην επιστολή μας με αριθμ. πρωτοκόλλου 2631/20.6.2024 αναφερθήκαμε κατά κύριο λόγο στην ζημιογόνα πορεία, που μακροχρόνια διανύουν τα πρατήρια καυσίμων, μετρώντας την δύνη της οικονομικής αδυναμίας, στην οποία έχουν παγιδευτεί.
Με την παρούσα επιστολή εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας, διότι δεν αφουγκραστήκατε την οικονομική ασφυξία του κλάδου μας και δώσατε παράταση, ως χαριστική βολή, σε μια απόφαση, που εξαρχής ήταν άδικη και εξοντωτική για τον κλάδο μας, διαιωνίζοντας την τακτική να επωμίζονται οι οικογενειάρχες πρατηριούχοι τα υπερκέρδη που αποκομίζουν τα διυλιστήρια.
Δεν υπάρχει βούληση και θάρρος να ομολογήσουμε και να συμφωνήσουμε ότι οι τιμές των καυσίμων είναι ανεξέλεγκτα αυξημένες, όχι βέβαια από τους πρατηριούχους, δεν καθορίζουν οι πρατηριούχοι, δεν καθορίζει η λιανική τις τιμές, αλλά η χονδρική.
Έχουμε επιβαρυνθεί νομοθετικές υποχρεώσεις, οι οποίες επιφέρουν αβάστακτα κόστη στα υπό πλαφόν πρατήρια, τα οποία ουδέποτε επιδοτήθηκαν, όπως οι λοιπές επιχειρήσεις λιανικής (Μέτρα Δέουσας Επιμέλειας, διασύνδεση ταμειακών με POS, αλλαγή φορολογικού μηχανισμού (ΦΗΜΑΣ), Παρόχους ηλεκτρονικής τιμολόγησης για συναλλαγές με το Δημόσιο, τακτικές ογκομετρήσεις χωρίς να υπάρχει απόκλιση, Ψηφιακή κάρτα εργασίας, σύμβαση υποστήριξης με εγκαταστάτες εισροών εκροών κλπ.
Θέτουμε το εξής ερώτημα, το οποίο παρακαλούμε να απαντήσετε: Πώς μπορεί μια επιχείρηση να επιβιώσει με το ίδιο περιθώριο κέρδους, σε συνθήκες αβάστακτου πληθωρισμού, ενώ έχουν υπερδιπλασιαστεί όλα τα αγαθά και οι υπηρεσίες; τα κόστη ηλεκτρικού ρεύματος (υποχρεούμαστε σε έντονο φωτισμό στην ταμπέλα τιμών πέριξ του πρατηρίου), οι τραπεζικές προμήθειες των αυξημένων ηλεκτρονικών συναλλαγών (pos), τα έξοδα τήρησης για κάθε τραπεζικό λογαριασμό, η ύδρευση, τα δημοτικά τέλη, ο όγκος γραφικής ύλης, η αύξηση κόστους δυσεύρετων εργαζομένων, η φορολογία εισοδήματος των επιχειρήσεων.
Είμαστε ο μοναδικός κλάδος που απαγορεύσατε (πλαφόν με μοναδιαίο υπολογισμό) να προσαρμόσει το κόστος των λειτουργικών εξόδων του.
Δεν μπορούμε να κατανοήσουμε πώς εξακολουθείτε, με αυτήν την τακτική, να απαγορεύετε την αύξηση περιθωρίου κέρδους κάποιων λεπτών του ευρώ σε μία ζημιογόνα επιχείρηση, ώστε εν τέλει να σταματήσει να καταγράφει ζημίες για να μην χρεοκοπήσει; Γνωρίζετε ότι η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (Δ.Ι.Μ.Ε.Α.) επέβαλλε πρόστιμα ύψους 5.000 ευρώ για αυξημένο συνολικό ημερήσιο κέρδος των δύο ή τριών ευρώ σε τζίρο 10.000 ευρώ;;
Ο κλάδος μας είναι διατεθειμένος να προβεί σε μαζικές κινητοποιήσεις και ασφαλώς αυτό δεν θα ήταν γόνιμο να συμβεί εν αρχή της υπουργικής θητείας σας.
Για όλους τους προαναφερόμενους λόγους ζητάμε να προχωρήσετε σε αύξηση στο περιθώριο κέρδους των πρατηρίων τουλάχιστον κατά τρία λεπτά σε όλη την διάρκεια ισχύος του πλαφόν, που ευχόμαστε ότι δεν θα είναι εκτεταμένη, όπως επίσης να επανέλθει η διάταξη για σύσταση στον πρατηριούχο από τους ελεγκτές όταν υπερβαίνει το ημερήσιο κέρδος κατά μερικά ευρώ, δεδομένου ότι οι εναλλαγές των διυλιστηριακών τιμών μπορεί να είναι βίαιες, διότι παρατηρείται το γεγονός τα πρατήρια όταν αγοράσουν εκ νέου καύσιμα αυτά να είναι ακριβότερα από εκείνα που πούλησαν, με ότι αυτό σημαίνει.
Διότι, με όλες αυτές τις τακτικές, ο κλάδος μας θα αφανιστεί. Τα πρατήρια στην επαρχία και στις απομακρυσμένες περιοχές ήδη είτε ξεκίνησαν να βάζουν λουκέτα είτε παραδίδουν τα κλειδιά στους προμηθευτές τους. Δεν θα υπάρχουν πλέον οικογενειακά πρατήρια στα χωριά μας να εξυπηρετήσουν, θα παραμείνουν τα εταιρικά πρατήρια, τα οποία έχουν τα μεγάλα περιθώρια μέσα από την χονδρική να επιβιώσουν, φυσικά μόνο στις δεσπόζουσες θέσεις.
Συν τοις άλλοις, έχουμε να αντιμετωπίσουμε και να αναμετρηθούμε με την παραβατικότητα, η οποία προκλητικά μεγεθύνεται, παρά τις διαφημιζόμενες αλλά υποτιθέμενες!! αυστηρές νομοθετικές ρυθμίσεις, αφήνοντας έκθετους τους καταναλωτές, οι οποίοι παρασυρόμενοι από τις χαμηλές τιμές πέφτουν θύματα, είτε κλοπής στην αντλία, είτε νοθευμένου καυσίμου. Τις παθογένειες αυτές θα θεραπεύσει η επαναφορά της απαγόρευσης πώλησης σε τιμή κάτω του κόστους στα πρατήρια.
Επίσης, παραμένουν σε εκκρεμότητα σημαντικά δίκαια αιτήματά μας, τα οποία μεν έγιναν δεκτά από τις προηγούμενες ηγεσίες, αλλά δεν νομοθετήθηκαν. Συγκεκριμένα ζητάμε την τροποποίηση της συχνότητας ενημέρωσης του παρατηρητηρίου τιμών καυσίμων σε κάθε αλλαγή τιμών στα πρατήρια, και όχι ανά 7ήμερο, το οποίο ισχύει τώρα. Είναι ανώφελο και επιβαρυντικό τόσο στην πλατφόρμα fuelprices.gr όσο και για τους πρατηριούχους να ενημερώνουν διαρκώς ίδιες τιμές και μάλιστα με εξοντωτικά πρόστιμα, σε περίπτωση αμέλειας ή βλάβης του συστήματος από την υπερφόρτωση. Άλλωστε είμαστε ο μοναδικός κλάδος που αναρτάμε τις τιμές μας σε περίοπτη ογκώδη ταμπέλα στην είσοδο του πρατηρίου.
Ζητάμε επί σχεδόν τρία συναπτά έτη, με νομικά τεκμηριωμένο αίτημα, την αναμόρφωση, τον εξορθολογισμό και βελτίωση των κανόνων ΔΙΕΠΠΥ, με την παραδοχή και σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου, καθώς είναι όχι μόνο αναχρονιστικοί, αλλά και λανθασμένοι σε μεγάλο βαθμό. Παρόλα αυτά δεν έχει προχωρήσει η διαδικασία.
Κύριε Υπουργέ,
Φτάνει πιά.
Ζητάμε άμεσα μία σχετική συνάντηση μαζί σας, προκειμένου δια ζώσης να σας ενημερώσουμε για το μήνυμα που έστειλαν οι οικογενειάρχες πρατηριούχοι στις Ευροεκλογές προς την Κυβέρνηση, να σας αναλύσουμε την λειτουργία της αγοράς καυσίμων και το μέγεθος της ζημίας που έχουν περιέλθει οι επιχειρήσεις μας αν βέβαια αυτό σας ενδιαφέρει
Διαβάστε ακόμη