Ο κολοσσός εμπορίας εμπορευμάτων Trafigura φόρτωσε ντίζελ από διυλιστήριο Ruwais της Abu Dhabi National Oil Co (ADNOC) σε ένα VLCC (Very Large Crude Carrier) στη Μέση Ανατολή αυτή την εβδομάδα. Η κίνηση αυτή σηματοδοτεί μια νέα τάση στην αγορά καυσίμων και αποσκοπεί στο να εκμεταλλευτεί τους χαμηλούς ναύλους για δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου προκειμένου να στείλει περισσότερα καύσιμα στη Δύση.

Αποτελεί την πρώτη φορά εδώ και περίπου ένα χρόνο που χρησιμοποιείται VLCC για τη μεταφορά χύμα ντίζελ από τη Μέση Ανατολή προς τη Δύση, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler. Η εξέλιξη αυτή έρχεται ως απάντηση στην εκτόξευση του κόστους μεταφοράς καυσίμων από την Ασία προς την Ευρώπη.

Η χρήση VLCC για τη μεταφορά ντίζελ προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τα παραδοσιακά πλοία μεταφοράς καυσίμων. Καταρχάς, το κόστος μεταφοράς με VLCC είναι πολύ χαμηλότερο, φτάνοντας τα 15 δολάρια ανά τόνο συγκριτικά με τα 70 δολάρια ανά τόνο για πλοία Long Range 2 (LR2) μικρότερης χωρητικότητας. Επιπλέον, τα VLCC παρέχουν ευελιξία, καθώς επιτρέπουν την εκφόρτωση μέρους του φορτίου σε αφρικανικούς προορισμούς κατά τη διαδρομή προς την Ευρώπη.

Αναλυτές εκτιμούν ότι η συγκεκριμένη κίνηση της Trafigura θα μπορούσε να επιδράσει θετικά σε διάφορες πτυχές της αγοράς καυσίμων. Καταρχάς, αναμένεται να συμβάλει στην απο μείωση του πλεονάσματος ντίζελ στην Ασία. Επιπλέον, θα μπορούσε να στηρίξει τα περιθώρια κέρδους των διυλιστηρίων και να περιορίσει περαιτέρω τις αυξήσεις τιμών του ντίζελ στη βορειοδυτική Ευρώπη.

Οι ειδικοί προβλέπουν ότι η χρήση VLCC για τη μεταφορά καθαρών προϊόντων, όπως το ντίζελ, θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες. Η τάση αυτή οφείλεται κυρίως τους χαμηλούς ναύλους των VLCC λόγω της μειωμένης ζήτησης για αργό πετρέλαιο στην Ασία. Αναμένεται μάλιστα, όλο και περισσότερα δεξαμενόπλοια αργού να μετατραπούν για να μεταφέρουν καθαρά προϊόντα στο προσεχές διάστημα.

Διαβάστε ακόμη