Οι εξαγωγές αργού πετρελαίου της Ρωσίας μειώνονται επί τέσσερις συνεχείς εβδομάδες, φθάνοντας στο χαμηλότερο επίπεδο από τα μέσα Φεβρουαρίου. Η μείωση αυτή έρχεται μετά τη δέσμευση της Ρωσίας να αντισταθμίσει την υπέρβαση του στόχου παραγωγής του Απριλίου, σύμφωνα με το Bloomberg.
Αν και η ακριβής συσχέτιση μεταξύ παραγωγής και εξαγωγών δεν είναι εγγυημένη, η πτώση των εξαγωγών υποδηλώνει ότι η Ρωσία μπορεί να τηρήσει την υπόσχεσή της. Οι εξαγωγές τον Μάιο ήταν σημαντικά χαμηλότερες από τον στόχο που είχε τεθεί για τον συγκεκριμένο μήνα. Δεν υπάρχουν ξεχωριστοί στόχοι εξαγωγών μετά τον Ιούνιο, με τη Ρωσία να ευθυγραμμίζεται με τον ΟΠΕΚ+ και να υιοθετεί απλουστευμένα όρια μόνο για την παραγωγή.
Οι θαλάσσιες μεταφορές αργού της Ρωσίας παρέμειναν σταθερές την περασμένη εβδομάδα, αλλά η συνολική αξία αυξήθηκε ελαφρώς λόγω μικρής αύξησης των τιμών. Η χώρα αναζητά ενεργά τρόπους αντιμετώπισης των περιορισμών στις εξαγωγές πετρελαίου της υπό την ηγεσία των ΗΠΑ.
Μια στρατηγική περιλαμβάνει την ανάπτυξη στενότερων δεσμών με χώρες της Μέσης Ανατολής. Το Ομάν είναι η τελευταία προσθήκη στον αυξανόμενο κατάλογο των εταίρων της Ρωσίας στην περιοχή. Επιπλέον, η Ρωσία μεταφέρει ενεργά τις μεταφορές πλοίων σε άλλες τοποθεσίες, αφού οι ασκήσεις του ελληνικού ναυτικού εμπόδισαν τέτοιες δραστηριότητες στη Μεσόγειο.
Δύο ρωσικά δεξαμενόπλοια στα οποία επιβλήθηκαν κυρώσεις φόρτωσαν πρόσφατα φορτία αργού πετρελαίου, ανοίγοντας ενδεχομένως το δρόμο για παρόμοιες ενέργειες από άλλα δεξαμενόπλοια στα οποία επιβλήθηκαν κυρώσεις. Η Ρωσία έχει επίσης μετονομάσει και επανασημασιοδοτήσει ορισμένα πλοία στα οποία έχουν επιβληθεί κυρώσεις.
Συνολικά, οι θαλάσσιες ροές αργού της Ρωσίας ανήλθαν κατά μέσο όρο σε 3,22 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα την εβδομάδα έως τις 2 Ιουνίου. Ο μέσος όρος τεσσάρων εβδομάδων, ωστόσο, μειώθηκε στα 3,27 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως. Η μείωση αυτή οφείλεται πιθανότατα σε λιγότερες αποστολές από λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας και του Ειρηνικού, οι οποίες αντισταθμίστηκαν εν μέρει από πρόσθετες αναχωρήσεις από τερματικά της Αρκτικής.
Παρά την πρόσφατη μείωση, οι μεταφορές αργού της Ρωσίας μέχρι στιγμής το 2024 εξακολουθούν να είναι ελαφρώς υψηλότερες από τον μέσο όρο του 2023. Αξίζει να σημειωθεί ότι η δέσμευση της Ρωσίας από τον ΟΠΕΚ+ να μειώσει τις εξαγωγές αργού κατά τη διάρκεια του Μαΐου δεν τηρήθηκε πλήρως, καθώς τόσο οι εβδομαδιαίες όσο και οι μέσες αποστολές τεσσάρων εβδομάδων έπεσαν κάτω από τον στόχο.
Ο ΟΠΕΚ+ συμφώνησε πρόσφατα να παρατείνει τους περισσότερους στόχους παραγωγής έως το τέλος του 2025. Οι εθελοντικές περικοπές της παραγωγής, στις οποίες τελικά συνέβαλε η Ρωσία, θα παραταθούν μόνο μέχρι τον Σεπτέμβριο, πριν από τη σταδιακή χαλάρωσή τους κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους.
Εξετάζοντας τους προορισμούς των ρωσικών εξαγωγών αργού, οι παρατηρούμενες αποστολές προς τους πελάτες της Ασίας μειώθηκαν σε χαμηλό έντεκα εβδομάδων κατά τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 2 Ιουνίου. Η Κίνα παραμένει σημαντικός εισαγωγέας, λαμβάνοντας περίπου 1,09 εκατ. βαρέλια ημερησίως μέσω θαλάσσιων μεταφορών, επιπλέον των εισαγωγών μέσω αγωγών. Η Ινδία είναι ένας άλλος σημαντικός παραλήπτης, με μέσο όρο περίπου 1,53 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως.
Οι τελικοί προορισμοί για ορισμένα φορτία είναι ακόμη ασαφείς, με ορισμένα δεξαμενόπλοια που επί του παρόντος χαρακτηρίζονται ως «Άγνωστη Ασία» να κατευθύνονται πιθανότατα προς την Ινδία ή την Κίνα. Άλλοι άγνωστοι προορισμοί περιλαμβάνουν εκείνα της κατηγορίας «Άλλα άγνωστα», τα οποία προέρχονται κυρίως από τη δυτική Ρωσία και διέρχονται από τη διώρυγα του Σουέζ.
Διαβάστε ακόμη