Η στροφή μερικών από τις εταιρείες των ΗΠΑ προς τη μετατροπή των διυλιστηρίων τους για παραγωγή ανανεώσιμου ντίζελ είχε τα αντίθετα αποτελέσματα, από το αναμενόμενο, δημιουργώντας πλεόνασμα του βιοκαυσίμου χαμηλών εκπομπών. Αυτό προκαλεί σοβαρά προβλήματα για τη νεοσύστατη βιομηχανία, με τους διυλιστές να αντιμετωπίζουν μειωμένα κέρδη και κλεισίματα εργοστασίων, σύμφωνα με το Reuters.
Η ταχεία αύξηση της παραγωγής ανανεώσιμου ντίζελ προήλθε από την προσπάθεια των διυλιστηρίων να προσαρμοστούν στη μειωμένη ζήτηση για προϊόντα πετρελαίου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να τετραπλασιαστεί σχεδόν η δυναμικότητα παραγωγής ανανεώσιμου ντίζελ στις ΗΠΑ μεταξύ 2021 και 2023. Η παραγωγή ανανεώσιμου ντίζελ επίσης αυξήθηκε, ωθώντας τη συνολική δυναμικότητα παραγωγής βιοκαυσίμου βάσης βιομάζας πάνω από τα 5 δισεκατομμύρια γαλόνια μέχρι το 2023.
Ωστόσο, ένα βασικό ζήτημα είναι ότι η ζήτηση για βιοκαύσιμο βάσης βιομάζας δεν έχει ακολουθήσει τον ρυθμό της παραγωγής. Οι κυβερνητικοί στόχοι ανάμειξης είναι ανεπαρκείς, απαιτώντας μόνο έως 4,5 δισεκατομμύρια γαλόνια ετησίως έως το 2025, και αυτό δεν λαμβάνει καν υπόψη τα εισαγόμενα βιοκαύσιμα. Οι ειδικοί προβλέπουν ότι η δυναμικότητα παραγωγής των ΗΠΑ θα ξεπεράσει τα 7 δισεκατομμύρια γαλόνια έως το 2025.
Αυτός ο εσφαλμένος υπολογισμός των διυλιστηρίων, που πίστευαν ότι η κυβέρνηση θα αύξανε τους στόχους ανάμειξης, οδήγησε σε σημαντικό πλεόνασμα ανανεώσιμου ντίζελ. Η τιμή των Αριθμών Αναγνωριστικών Ανανεώσιμων Πόρων (RINs) έχει κατρακυλήσει, πλήττοντας τα κέρδη σε όλη τη βιομηχανία.
Ανεξάρτητοι διυλιστές και ακόμη και μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες πλήττονται. Ορισμένες εταιρείες έχουν ήδη αναγκαστεί να κλείσουν τις μονάδες παραγωγής ανανεώσιμου ντίζελ, ενώ άλλες λειτουργούν στο μισό της δυναμικότητας τους. Η Vertex Energy μάλιστα μετατρέπει την εγκατάστασή της για ανανεώσιμο ντίζελ πίσω στην παραγωγή ορυκτών καυσίμων λόγω των κακών συνθηκών της αγοράς.
Υπάρχει κάποια ελπίδα για το μέλλον, όμως. Το τρέχον πρόγραμμα πιστοποίησης φόρων που επιτρέπει στους εισαγωγείς να διεκδικούν τις ίδιες πιστώσεις με τους εγχώριους παραγωγούς αντικαθίσταται την επόμενη χρονιά με ένα νέο πρόγραμμα που αποθαρρύνει τις εισαγωγές. Αυτό θα πρέπει να συμβάλει κάπως στη βελτίωση της κατάστασης του εφοδιασμού.
Ωστόσο, οι αναλυτές προβλέπουν μια σημαντική βραχυπρόθεσμη επιδείνωση πριν σταθεροποιηθεί η αγορά. Αναμένεται οι Αμερικανοί διυλιστές να αναζητήσουν εναλλακτικές αγορές στον Καναδά και την Ευρώπη για να εξαγάγουν το πλεονάζον ανανεώσιμο ντίζελ τους, αλλά αντιμετωπίζουν επίσης σκληρό ανταγωνισμό από τους τοπικούς παραγωγούς εκεί.
Διαβάστε ακόμη