Οι βροχές κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου του Πάσχα στη Γερμανία αύξησαν τα επίπεδα των υδάτων του ποταμού Ρήνου, με τα πλοία να μπορούν να μεταφέρουν περισσότερο φορτίο, αν και ο ποταμός εξακολουθεί να είναι πολύ ρηχός για κανονικά δρομολόγια, δήλωσαν την Τρίτη 22 Απριλίου, traders.

Η ακραία έλλειψη βροχής τον Μάρτιο και τον Απρίλιο είχε ως αποτέλεσμα τα χαμηλά επίπεδα νερού να παρεμποδίσουν τη ναυσιπλοΐα του Απριλίου σε όλο τον ποταμό νότια του Ντούισμπουργκ και της Κολωνίας, συμπεριλαμβανομένου του σημείου ασφυξίας του Κάουμπ, δήλωσαν οι traders, σύμφωνα με το Reuters.

Στις βόρειες περιοχές γύρω από το Ντούισμπουργκ τα πλοία ήταν σε θέση να ταξιδέψουν με πληρότητα περίπου 80%, έναντι πληρότητας μόνο κατά το ήμισυ την προηγούμενη εβδομάδα, δήλωσαν οι traders.

Οι βροχές στη νότια Γερμανία αύξησαν αρκετά τη στάθμη των υδάτων στο Kaub, ώστε τα πλοία να μπορούν να μεταφέρουν περισσότερους από 1.400 μετρικούς τόνους φορτίου, έναντι μόνο 870 τόνων νωρίτερα τον Απρίλιο, με τα πλοία να πλέουν τώρα πάνω από το μισό πλήρωμα στο Kaub.

Περισσότερες βροχές που προβλέπονται στις λεκάνες απορροής του ποταμού Ρήνου αυτή την εβδομάδα θα μπορούσαν να επιφέρουν περαιτέρω βελτίωση, δήλωσαν οι traders.

Τα ρηχά νερά σημαίνουν ότι οι διαχειριστές πλοίων επιβάλλουν προσαυξήσεις στις τιμές των ναύλων για να αντισταθμίσουν τα πλοία που δεν πλέουν πλήρως φορτωμένα, αυξάνοντας το κόστος για τους ιδιοκτήτες φορτίων. Τα φορτία πρέπει να μεταφέρονται με πολλά πλοία αντί για ένα, αυξάνοντας επίσης το κόστος.

Ο Ρήνος αποτελεί σημαντική ναυτιλιακή οδό για εμπορεύματα όπως σιτηρά, ορυκτά, μεταλλεύματα, άνθρακα και πετρελαιοειδή, συμπεριλαμβανομένου του πετρελαίου θέρμανσης.

Το καλοκαίρι του 2022 οι γερμανικές εταιρείες αντιμετώπισαν δυσχέρεια στον εφοδιασμό και προβλήματα παραγωγής, αφού η ξηρασία και ο καύσωνας οδήγησαν σε ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού του Ρήνου.

Διαβάστε ακόμη