Η βιομηχανία βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) υπολείπεται των στόχων της για το 2030, καθώς η παραγωγή δεν αυξάνεται αρκετά γρήγορα, διαπιστώνει η Boston Consulting Group (BCG) σε έκθεση που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη, 27 Μαρτίου.

Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες αναμένεται φέτος να ανταποκριθούν στην εντολή για χρήση 2% SAF στα καύσιμα αεροσκαφών τους, με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται στο 6% μέχρι το 2030. Πολλοί όμως έχουν εκφράσει παράπονο για το υψηλό κόστος του καυσίμου, το οποίο είναι συνήθως τρεις έως πέντε φορές ακριβότερο από το παραδοσιακό καύσιμο αεριωθούμενων αεροσκαφών. Η έκθεση διαπίστωσε ότι οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια επενδύουν μόνο το 1% έως 3% των εσόδων ή των κονδυλίων του προϋπολογισμού για την SAF, με το υψηλό κόστος παραγωγής και τις τιμές των καυσίμων να παραμένουν οι μεγαλύτερες προκλήσεις για την υιοθέτηση.

«Βαδίζουμε προς τη θετική κατεύθυνση, αλλά σαφώς όχι με την ταχύτητα που χρειαζόμαστε», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος και εταίρος της BCG Pelayo Losada σχετικά με τα ευρήματα της έκθεσης που συνέταξε, η οποία διεξήγαγε έρευνα σε περισσότερα από 500 στελέχη σε περίπου 200 εταιρείες που σχετίζονται με τις αερομεταφορές.

«Παρά τη συνεχιζόμενη κλιμάκωση της διαθεσιμότητας SAF, και βλέπουμε αυτή την τάση πολύ καθαρά, υπάρχει επιβράδυνση στην ανάπτυξη έργων και ακόμη μεγαλύτερα κενά σε σχέση με ορισμένες από τις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει ορισμένες από τις εταιρείες», δήλωσε ο Losada.

Το Reuters ανέφερε τον περασμένο μήνα ότι η χαμηλή κατανάλωση και η έλλειψη πολιτικής καθοδήγησης οδήγησαν σε καθυστερήσεις ορισμένων έργων SAF στην Κίνα.

Ενώ η παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία στοχεύει να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050 και ορισμένες χώρες έχουν λάβει εντολές για το SAF, το καύσιμο αυτό αντιπροσώπευε μόνο το 0,3% της παγκόσμιας παραγωγής καυσίμων αεριωθούμενων αεροσκαφών το 2024.

Πού οφείλεται η επιβράδυνση στην υιοθέτηση SAF

Η έκθεση της BCG υπογραμμίζει ότι ενώ η προσφορά SAF αυξήθηκε κατά 1.150% παγκοσμίως τα τελευταία τρία χρόνια, οι ανακοινώσεις για νέες εγκαταστάσεις παραγωγής μειώθηκαν κατά 50% έως 70% από το 2022 έως το 2023.

Η BCG αναφέρει ότι αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην οικονομική αβεβαιότητα και το υψηλότερο ενεργειακό και λειτουργικό κόστος. Προβλέπει τώρα ότι η προσφορά θα υπολείπεται κατά 30% έως 45% των στόχων της εμπορικής αεροπορίας για το 2030. Ο Losada δήλωσε ότι πολλοί συμμετέχοντες στον κλάδο έχουν υιοθετήσει τη νοοτροπία «οι άλλοι θα λύσουν τα προβλήματα για μένα», και κάλεσε για διακλαδική συνεργασία.

Διαβάστε ακόμη