Οι αεροπορικές εταιρείες προειδοποίησαν την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) ότι δεν μπορούν ακόμη να συμμορφωθούν με τους κανόνες για τη ρύπανση που τέθηκαν σε ισχύ αυτόν τον μήνα, επειδή η ΕΕ δεν έχει ακόμη θέσει σε λειτουργία το σύστημα που υποσχέθηκε για τη διαχείρισή τους, όπως προκύπτει από έγγραφο που είδε το Reuters.
Οι κανόνες της ΕΕ απαιτούν από τις αεροπορικές εταιρείες να παρακολουθούν και να αναφέρουν ρύπους όπως αιθάλη, οξείδια του αζώτου και υδρατμούς. Οι εκπομπές αυτές συμβάλλουν στην υπερθέρμανση του πλανήτη τουλάχιστον όσο και η παραγωγή διοξειδίου του άνθρακα των αεροπλάνων.
Ωστόσο, η ΕΕ δεν έχει ακόμη θέσει σε λειτουργία ένα υποσχόμενο σύστημα – γνωστό ως NEATS – για τη συγκέντρωση των δεδομένων για την εν λόγω αναφορά, γεγονός που προκάλεσε εκκλήσεις από τις αεροπορικές εταιρείες να καθυστερήσουν τις προθεσμίες.
«Οι αεροπορικές εταιρείες δεν μπορούν να αποφασίσουν αν θα βασιστούν στο NEATS, αν θα αναπτύξουν ιδιόκτητα εργαλεία ή αν θα χρησιμοποιήσουν λύσεις τρίτων», ανέφεραν οι βιομηχανικές ομάδες Airlines for Europe (A4E), η γερμανική βιομηχανική ένωση BDL και η European Cargo Alliance σε επιστολή τους προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την οποία είδε το Reuters.
Ο κλάδος έχει προθεσμία μέχρι τον ερχόμενο Μάρτιο για να αναφέρει τις εκπομπές του 2025. Η παράλειψη να το πράξει θα μπορούσε να οδηγήσει σε κυρώσεις.
Η επιστολή είχε ημερομηνία 24 Δεκεμβρίου. Το σύστημα NEATS δεν έχει ξεκινήσει από τότε.
Η διευθύντρια πολιτικής της A4E Monika Rybakowska δήλωσε στο Reuters ότι χωρίς αυτό, οι αεροπορικές εταιρείες θα μπορούσαν να χρειαστεί να συλλέξουν χιλιάδες σημεία δεδομένων ανά πτήση.
Εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δήλωσε ότι στόχος της είναι να ξεκινήσει το NEATS το 2025 και ότι θα διαβουλευτεί με τον κλάδο σχετικά με τα μοντέλα δεδομένων τους επόμενους δύο μήνες.
«Οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να παρακολουθούν κάποια δεδομένα που θα τροφοδοτούνται στο εργαλείο. Τα δεδομένα αυτά είναι ήδη διαθέσιμα στις αεροπορικές εταιρείες είτε επειδή τα παρακολουθούν ήδη είτε επειδή είναι ήδη διαθέσιμα σε υπάρχουσες βάσεις δεδομένων», δήλωσε ο εκπρόσωπος.
Η ομάδα εκστρατείας Transport & Environment δήλωσε ότι είναι ανησυχητικό το γεγονός ότι το σύστημα δεν έχει ακόμη τεθεί σε εφαρμογή, αλλά αυτό δεν αποτελεί λόγο για να καθυστερήσει η θέσπιση των κανόνων.
«Δυστυχώς, αυτό είναι το μοναδικό κομμάτι της ουσιαστικής νομοθεσίας για τις εκπομπές μη CO2 [των αερομεταφορών] στον κόσμο», δήλωσε ο τεχνικός διευθυντής αερομεταφορών της T&E, Carlos López de la Osa, σημειώνοντας ότι τμήματα του κλάδου είχαν προηγουμένως αντιταχθεί στην πολιτική για το κλίμα .
Ξεχωριστά, οι Βρυξέλλες επεξεργάζονται σχέδια, τα οποία αναμένεται να εκδοθούν τον επόμενο μήνα, για την απλούστευση ορισμένων άλλων κανονισμών υποβολής εκθέσεων για το κλίμα, μετά από αντιδράσεις ορισμένων κυβερνήσεων και βιομηχανιών που λένε ότι οι πράσινοι κανόνες της ΕΕ έχουν γίνει υπερβολικά περίπλοκοι και αυξάνουν το κόστος για τις επιχειρήσεις.
Το NEATS υποτίθεται ότι θα συγκέντρωνε σημεία δεδομένων, όπως το δυναμικό θέρμανσης του πλανήτη από διάφορους ρύπους, τις καιρικές συνθήκες και τις διαδρομές των πτήσεων, ώστε να αυτοματοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό η παρακολούθηση των εκπομπών.
Διαβάστε ακόμη