Ο αριθμός των αεροπορικών επιβατών αναμένεται να υπερδιπλασιαστεί έως το 2050, προκαλώντας αύξηση της ζήτησης καυσίμων και υπονομεύοντας τα βήματα της αεροπορικής βιομηχανίας για τη μείωση των εκπομπών της, όπως έδειξε τη Δευτέρα μελέτη της ομάδας υπεράσπισης του κλίματος Transport and Environment.
Καθώς οι ηγέτες της αεροπορικής βιομηχανίας συναντώνται αυτή την εβδομάδα στο Δουβλίνο σε ένα ετήσιο οικονομικό συνέδριο όπου αναμένονται πολλές πωλήσεις αεροσκαφών, η ομάδα με έδρα τις Βρυξέλλες κάλεσε την Ευρωπαϊκή Ένωση να εφαρμόσει μέτρα για τον περιορισμό της ανάπτυξης του τομέα.
Τα βήματα για την τιθάσευση των ταχέως αναπτυσσόμενων αεροπορικών ταξιδιών θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν τον περιορισμό της ανάπτυξης των υποδομών των αεροδρομίων και των εταιρικών ταξιδιών, ενώ παράλληλα θα αυξανόταν η φορολογία του τομέα, αναφέρει η έκθεση, σύμφωνα με το Reuters.
Η αεροπορική βιομηχανία, η οποία αντιπροσωπεύει περίπου το 2,5% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, έχει υποσχεθεί να χρησιμοποιεί πιο βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF) σε μια προσπάθεια να μειώσει τις εκπομπές και να φτάσει στο καθαρό μηδέν μέχρι το 2050.
Όμως, η περιορισμένη προσφορά και οι τιμές που είναι έως και πέντε φορές υψηλότερες από τα παραδοσιακά καύσιμα αεριωθούμενων αεροσκαφών σημαίνουν ότι ελάχιστα από τα πιο πράσινα καύσιμα χρησιμοποιούνται.
Η έκθεση της Δευτέρας ανέφερε ότι η χρήση καυσίμων από τη βιομηχανία προβλέπεται να αυξηθεί κατά 59% έως το 2050 από τα επίπεδα του 2019, καθώς αυξάνεται ο αριθμός των επιβατών.
Με τους κατασκευαστές αεροσκαφών Airbus και Boeing να προβλέπουν υψηλή ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια και περισσότερα αεροπλάνα στον ουρανό, οι εκπομπές ρύπων θα αυξηθούν ακόμη και με πιο αποδοτικά αεροσκάφη στην αγορά και τη χρήση της SAF.
Η Airbus και η Boeing δεν ανταποκρίθηκαν άμεσα σε αίτημα του Reuters για σχολιασμό.
Η αεροπορική βιομηχανία έχει επανειλημμένα αποκρούσει τις εκκλήσεις για περιορισμό της ανάπτυξης, λέγοντας ότι ο τομέας είναι απαραίτητος για την οικονομική ανάπτυξη και την παγκόσμια συνδεσιμότητα.
Διαβάστε ακόμη