Η Κομισιόν δεν εξετάζει το ενδεχόμενο να αλλάξει τις ευρωπαϊκές πολιτικές για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τα αυτοκίνητα, παρά την πίεση της μεγαλύτερης πολιτικής ομάδας της ΕΕ για την αποδυνάμωση των νόμων, δήλωσε την Πέμπτη στο Reuters ο επικεφαλής της κλιματικής πολιτικής του μπλοκ.
Το κεντροδεξιό Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (ΕΛΚ) – η μεγαλύτερη ομάδα νομοθέτη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου – ξεκίνησε μια εκστρατεία,αυτή την εβδομάδα για την αποδυνάμωση των κανόνων για το κλίμα, προσθέτοντας στην πίεση που ασκείται στις Βρυξέλλες από τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τις εθνικές κυβερνήσεις να βοηθήσουν επειγόντως τον προβληματικό τομέα αυτοκινήτων της Ευρώπης.
Ερωτηθείς αν εξετάζει τώρα το ενδεχόμενο να αλλάξει τους κανόνες για το CO2 των αυτοκινήτων, ο Επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το κλίμα Βόπκε Χόεκστρα δήλωσε ότι δεν το σκέφτεται.
«Όχι. Η απάντηση είναι όχι», δήλωσε στο Reuters στο περιθώριο εκδήλωσης του κλάδου στις Βρυξέλλες.
Ο Χόεκστρα, όπως και η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, ανήκει στην πολιτική ομάδα του ΕΛΚ.
Ο ευρωπαϊκός τομέας αυτοκινήτων βρίσκεται σε αναταραχή, με χιλιάδες θέσεις εργασίας να κινδυνεύουν, καθώς παλεύει με την αδύναμη ζήτηση, τον κινεζικό ανταγωνισμό και τις χαμηλότερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι Βρυξέλλες δήλωσαν ότι οι κανόνες για το κλίμα είναι απαραίτητοι για την επίτευξη των νομικά δεσμευτικών στόχων της Ευρώπης για τις εκπομπές και ότι παρέχουν ένα προβλέψιμο επενδυτικό περιβάλλον για τις ευρωπαϊκές εταιρείες.
Το κύριο αίτημα του ΕΛΚ είναι να δοθεί στις αυτοκινητοβιομηχανίες ανακούφιση από τα όρια CO2 του 2025, τα οποία πολλοί αναμένεται να μην τηρήσουν.
Η ευρωπαϊκή ένωση αυτοκινητοβιομηχανιών ACEA δήλωσε ότι η βιομηχανία αντιμετωπίζει ενδεχομένως πρόστιμα ύψους 15 δισεκατομμυρίων ευρώ (15,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων) για την αποτυχία επίτευξης των στόχων του 2025, τα οποία, όπως λέει, θα αποσπάσουν χρήματα από επενδύσεις.
Ο Χόεκστρα έχει προηγουμένως υποβαθμίσει τις ανησυχίες αυτές, επισημαίνοντας τα πολύ χαμηλότερα πρόστιμα των αυτοκινητοβιομηχανιών για την απώλεια των στόχων εκπομπών της ΕΕ για το 2020. Η Volkswagen αντιμετώπιζε τότε πρόστιμα που ξεπερνούσαν τα 100 εκατομμύρια ευρώ.
Το ΕΛΚ προτείνει τη χρήση ενός μέσου όρου τριών ετών για την καταμέτρηση της συμμόρφωσης των αυτοκινητοβιομηχανιών με τα όρια CO2 του επόμενου έτους – επιτρέποντάς τους να χάσουν τους στόχους του επόμενου έτους και να αποφύγουν τα πρόστιμα εάν τα προλάβουν το 2026 και το 2027.
Διαβάστε ακόμη