Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο δεν κάνουν αρκετά για να στραφούν σε βιώσιμα καύσιμα αεροσκαφών (SAF), σύμφωνα με μελέτη της ομάδας υποστήριξης Transport and Environment, με έδρα τις Βρυξέλλες, η οποία διαπίστωσε επίσης πολύ μικρές επενδύσεις από τους παραγωγούς πετρελαίου για τη μετάβαση.
Όπως αναφέρει το Reuters, τα σχόλια έρχονται την ώρα που ο τομέας των αεροπορικών εταιρειών ζητά μεγαλύτερη παραγωγή του καυσίμου, το οποίο μπορεί να παραχθεί από υλικά όπως ροκανίδια ξύλου και χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια.
«Δυστυχώς, οι αεροπορικές εταιρείες αυτή τη στιγμή δεν βρίσκονται σε τροχιά ουσιαστικής μείωσης των εκπομπών, επειδή δεν αγοράζουν αρκετά βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα», δήλωσε ο διευθυντής πολιτικής αεροπορίας της Transport and Environment, Φραντσέσκο Κάτε.
1% της χρήσης αεροπορικών καυσίμων αποτελούν τα SAF
Στην παρούσα κατάσταση, τα SAF αποτελεί περίπου το 1% της χρήσης αεροπορικών καυσίμων στην παγκόσμια αγορά, το οποίο πρέπει να αυξηθεί για να επιτύχουν οι αεροπορικές εταιρείες τους στόχους μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Το καύσιμο μπορεί να κοστίζει δύο έως πέντε φορές περισσότερο από το κανονικό καύσιμο αεριωθούμενων αεροσκαφών.
Η έλλειψη επενδύσεων από τους μεγάλους πετρελαϊκούς παίκτες, οι οποίοι διαθέτουν το κεφάλαιο για την κατασκευή εγκαταστάσεων επεξεργασίας SAF, εμποδίζει την ανάπτυξη της αγοράς, αναφέρει η μελέτη.
Στην κατάταξή της, η Transport and Environment επεσήμανε την Air France-KLM, τη United Airlines και τη Norwegian ως μερικές από τις αεροπορικές εταιρείες που έχουν λάβει απτά μέτρα για την αγορά βιώσιμου καυσίμου αεριωθουμένων, ιδίως της συνθετικής, καθαρότερης καύσης εκδοχής του.
Αλλά το 87% δεν καταβάλλει ουσιαστικές προσπάθειες, δείχνει η κατάταξη, και ακόμη και όσοι προσπαθούν θα μπορούσαν να χάσουν τους δικούς τους στόχους χωρίς περισσότερες επενδύσεις.
Αερογραμμές όπως η ιταλική ITA Airways και η πορτογαλική TAP έχουν κάνει πολύ λίγα για να εξασφαλίσουν SAF τα επόμενα χρόνια, δείχνει η κατάταξη. Εκπρόσωπος της TAP δήλωσε ότι η αεροπορική εταιρεία ήταν η πρώτη που πέταξε στην Πορτογαλία με SAF τον Ιούλιο του 2022, «και έχει δεσμευτεί να πετάξει με 10% SAF το 2030». Η ITA Airways δεν απάντησε σε αίτημα του Reuters για σχολιασμό.
Διαβάστε ακόμη