Η Maersk, η ναυτιλιακή εταιρεία με έδρα τη Δανία, παρουσίασε την Πέμπτη στη Νοτιοανατολική Ασία το τελευταίο της πλοίο διπλού καυσίμου μεθανόλης, το A.P. Møller. Αυτό το πλοίο 350 μέτρων αποτελεί μέρος του αυξανόμενου στόλου της Maersk που έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί τόσο με μεθανόλη όσο και με παραδοσιακά ναυτιλιακά καύσιμα, επιδεικνύοντας τη δέσμευση της εταιρείας για την απαλλαγή της ναυτιλιακής βιομηχανίας από τον άνθρακα.

Μιλώντας στην εκπομπή Squawk Box Asia του CNBC, ο Ditlev Blicher, πρόεδρος της Maersk για την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, περιέγραψε τα πλοία ως τεχνολογία αιχμής που επιτρέπει τη μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα στην πράσινη μεθανόλη. Αυτό το εναλλακτικό καύσιμο μειώνει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στον κύκλο ζωής κατά τουλάχιστον 65% σε σύγκριση με τα παραδοσιακά καύσιμα. Ενώ η μεθανόλη εξακολουθεί να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε ορυκτά, μπορεί να παραχθεί με τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.

Τα πλοία που κινούνται με πράσινη μεθανόλη μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές CO2 έως και 280 τόνους την ημέρα, βοηθώντας τη Maersk να επιτύχει τον στόχο της για καθαρές μηδενικές εκπομπές μέχρι το 2040. Επιπλέον, η χαμηλή περιεκτικότητα της πράσινης μεθανόλης σε θείο μειώνει τους επιβλαβείς ατμοσφαιρικούς ρύπους, όπως τα οξείδια του θείου, που συμβάλλουν στην όξινη βροχή και την ατμοσφαιρική ρύπανση.

Το A.P. Møller είναι το ένατο πλοίο διπλού καυσίμου της Maersk, ενώ 25 έχουν προγραμματιστεί να ολοκληρωθούν μέχρι το 2027. Η αντικατάσταση μόλις 12 παραδοσιακών πλοίων με αυτά τα εναλλακτικά πλοία διπλού καυσίμου θα μπορούσε να εξοικονομήσει 1,5 εκατομμύριο μετρικούς τόνους CO2 ετησίως – που ισοδυναμεί με σχεδόν διπλάσιες εκπομπές από την Κοπεγχάγη το 2022.

Η Maersk, καθορίζει τις τάσεις του κλάδου, με περίπου 170 πλοία διπλού καυσίμου μεθανόλης να έχουν παραγγελθεί παγκοσμίως. Η δυναμική αυτή οφείλεται στην αυξανόμενη ζήτηση από πελάτες που επιδιώκουν να επιτύχουν τους δικούς τους στόχους απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές. Ωστόσο, η κλιμάκωση της παραγωγής και η υιοθέτηση της μεθανόλης παραμένει πρόκληση λόγω του υψηλότερου κόστους σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα.

Ο Blicher υπογράμμισε την ανάγκη λήψης ρυθμιστικών μέτρων για την αποθάρρυνση της χρήσης ορυκτών καυσίμων, προτείνοντας αναπροσαρμογή των τιμών ώστε να αντικατοπτρίζουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις τους. Η Σιγκαπούρη, ο μεγαλύτερος κόμβος δεξαμενισμού στον κόσμο, έχει αναλάβει ενεργό δράση για την προώθηση της βιώσιμης ναυτιλίας. Ο υφυπουργός νόμων και μεταφορών της Σιγκαπούρης, Murali Pillai, καλωσόρισε την άφιξη του A.P. Møller, ενισχύοντας τις φιλοδοξίες της πόλης-κράτους να ηγηθεί των νέων καυσίμων στη ναυτιλία.

Η εισαγωγή των πλοίων διπλού καυσίμου μεθανόλης σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα για την απαλλαγή του παγκόσμιου εμπορίου από τις ανθρακούχες εκπομπές. Καθώς η Maersk και ο ευρύτερος κλάδος συνεχίζουν να επενδύουν στην τεχνολογία μεθανόλης, η εταιρεία αναμένει αυστηρότερους κανονισμούς και κλιμάκωση των προσπαθειών για την επιτάχυνση της απομάκρυνσης από τα ορυκτά καύσιμα.

Διαβάστε ακόμη